KIKK

2022.02.28. 06:50

Jóváhagyták a kalocsai cég üzleti tervét

Sok kérdéssel bombázták a tavaly megszűnt kulturális intézmény feladatkörét átvevő Kalocsai Innovációs és Közművelődési Központ (KIKK) ügyvezetőjét. Több városatya nem találta elég konkrétnak a költséges jogcímeket.

Gábor János

Zsikó Zoltán, a KIKK ügyvezetője az üzleti terv megalapozottsága mellett érvelt Fotó: Gábor János

Hosszas firtatás után fogadták csak el a KIKK 2022-es költségeit, amelyek kulturális, hagyományőrző, sport-, illetve közösségi programok kapcsán 85, míg könyvtári és közművelődési feladatok esetében 71,3 millió forintra rúgnak. A tervet azért sokallta a testület néhány tagja, mert másfélszer annyiba kerül, mint amennyit a korábbi intézmény igényelt, pedig a Kalocsa TV működtetése már nem is ehhez a céghez került.

Zsikó Zoltán ügyvezető a KIKK első évének tevékenységeivel érvelt a terv megalapozottsága mellett. Bár túlárazás gyanúja és az elvégzett munka minősége okán sok kritikát kaptak érte, úgy érzi, büszkék lehetnek a Vidats utcai játszótérre. Fontos beruházásként értékelte annak az Opel Vivaro kisbusznak a beszerzését is, amit tavaly 35 alkalommal vettek igénybe civil szervezetek. Volt, aki a szemükre vetette, hogy maga a cég is használja a járművet – ezt egyébként nem tagadta –, de méltatlannak érzi, hogy a menetlevelek hamisításával vádolták meg. A megvalósított programok között felsorolt több olyat, amit rendezőként más szervezetek jegyeznek. Elmondása szerint ezek plakátján – bizonyos állításokkal szemben – nemcsak névleg jelenik meg a KIKK, hanem azért, mert valamilyen formában közreműködött.

A 156 milliós önkormányzati támogatásról szólva elmondta: az a cég stabil működésére, üzemeltetési költségekre és kisebb, kötelező rendezvények megszervezésére elég, viszont nagyobb eseményekhez már külső források is kelleni fognak.

A beszámolóhoz dr. Filvig Géza polgármester annyit tett hozzá, hogy a vállalat által kért összegből 35 millió forint állami támogatás, amit a kötelező feladatok ellátására kap. Dr. Bagó Zoltán városatya észrevette, hogy a cég a benne állítólag dolgozó 8-10 személy béreire 116 millió forintot szán, de ezenfelül hét további feladatkört (például honlapkarbantartás, könyvelés, marketing) külső partnerekre akar bízni. Arról érdeklődött, hogy ők konkrétan kik, de az ügyvezető csak a polgármester nyomatékos kérésére sorolta fel őket, zömmel kalocsai telephellyel rendelkező vállalkozásokat megnevezve. Dr. Vincze András képviselő szintén konkrétumokra volt kíváncsi, azoknál a pontoknál, ahol csak intézményi, infrastrukturális, helyi gazdasági és közterület-fejlesztés volt megjelölve. Érdekelte továbbá, hogy miért van szükség külső marketinges partnerre, ha a cégnek eleve van ezzel foglalkozó részlege. Zsikó Zoltán cáfolta, hogy lenne marketinges szakemberük, majd hozzátette: szoktak külső kommunikációs szolgáltatást igénybe venni. A közterület-fejlesztésre vonatkozóan egy okos kültéri eszközök telepítését is tartalmazó projektelem példáját emelte ki, hozzátéve: ennek működtetésére beiskoláztak egy kollégát, és van elképzelésük egy 60 millió forintos okosóvodai programra is.

Külső forrásokból egyébként – az önkormányzati normatíván felül – számít támogatásokra olyan esetekben, amikor egy-egy rendezvény pluszforrásokat igényel. Bejelentette: a Kalocsai Paprikafesztiválra már lefoglaltak két akkora kaliberű zenekart, mint a tavaly meghívott Halott Pénz, hiszen meggyőződése, hogy a legutóbbi rendezvény után nem érdemes alacsonyabb színvonalban gondolkodni.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában