fejlesztések

2019.07.13. 07:00

Sok helyen kritikus az utak állapota Kalocsán

Saját büdzséjéből évente 15 millió forintot szán az utak felújításra a város, de ez még mindig kevés. Pályázati források híján idén is csak a toldozás-foltozásra futja Kalocsán.

Gábor János

Az Esze Tamás és Szent István utca találkozásánál lévő körforgalom úthibáit a napokban javították

Forrás: Petőfi Népe

A belvárosban sok bosszúságot okozott az autósoknak az az útépítő konvoj, amely szakaszosan haladva javította ki az úthibákat, például a Szent István úton és az éles kanyarokkal tarkított, belvárosi Ady Endre utcán, ezen a héten. Mint megtudtuk, a felújítások egy rendes éves ütem szerint haladnak: betervezett közútfenntartási munkáról van szó, ami zömmel kátyúzásban merül ki, hiszen hosszú ideje nem áll rendelkezésre akkora összeg, ami lehetővé tenné hosszabb szakaszok, vagy teljes utcák burkolatcseréjét.

– Mondhatom azt, hogy most már 8-10 éve nincsenek olyan útrekonstrukciós pályázati lehetőségek, amelyek keretében átfogóbb útfelújításokat tudnánk végezni a város belterületi, lakossági úthálózatán – indokolta a csak csomópontokhoz köthető, kisebb szakaszos munkákat Boromisza Viktor.

A Városüzemeltetési és Fejlesztési Osztály vezetője kifejtette: kizárólag az égetően szükséges helyreállításokra telik a minden évben erre elkülönített büdzséből, ami közel bruttó 15 millió forint szokott lenni. A teljes útfenntartásra szánt keretük persze jóval nagyobb, de a javításokat idén is ennyiből kellett kigazdálkodniuk. Főleg a közlekedésbiztonság szempontjából kockázatos burkolathibákra koncentráltak, mind a közutakon, mind pedig a kerékpárutakon, szögezte le.

A szakember elárulta: idén az olyan kifejezetten forgalmas helyszínek útfelületeit is helyre tudták állítani, mint az 51-es főút és a Petőfi Sándor utca kereszteződésénél lévő besorolósáv, a belvárosi Ady Endre utca Posta melletti szakasza, valamint az Esze Tamás utca és a Szent István utca találkozásánál lévő körforgalom. Az ide esedékes feladatok talán legjelentősebb részét mégsem ezek a helyszínek jelentik, hanem a szintén a centrumban található Alkotmány utca Mátyás Király és Ecetgyár utca közé eső szakasza, jegyezte meg Boromisza. A régóta várt felújítás – elegendő forrás hiányában – nem teljes rekonstrukció lesz, hanem felületjavítás: az aszfaltnál kevésbé tartós, vékonyabb rétegelés kerül rá, ami teherforgalom nélkül 5-10 évig is kiszolgálhatja az arra közlekedőket. Ezt a költséghatékonyabb módszert kísérleti jelleggel próbálták ki tavaly, a Tavasz és a Gém utcában, valamint a Vigadó soron, és megfelelőnek találták arra, hogy más utcák állapotát is így javítsák fel.

Az Esze Tamás és Szent István utca találkozásánál lévő körforgalom úthibáit a napokban javították
Fotó: Petőfi Népe

– A kátyúzási feladatok elvégzéséhez ez az összeg elegendő, azonban a városban járva láthatjuk, hogy mennyi kritikus útszakasz található – jegyezte meg Boromisza Viktor, hozzátéve, hogy sok helyen közel harmincévesek a lakossági útvonalak, amelyek mostanra megkívánják, hogy jelentősebb rekonstrukción is átessenek. Kihangsúlyozta: a kerékpárúthálózat is sok helyen megsüllyedt, repedezett, töredezett, a nagyobb volumenű felújításokra pedig csak akkor nyílna lehetőség, ha lenne rájuk pályázati forrás. Amíg ez nem adott, addig marad a toldozás-foltozás – fogalmazott.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában