Nyárlőrinc

2018.08.14. 11:30

Elhunyt pilótáknak állítottak emléket

Feladatteljesítés közben, a kecskeméti repülőtér leszálló irányába eső Nyárlőrinc körzetében életüket vesztett vadászpilóták tiszteletére avattak emléktáblát a község főterén.

Galambos Sándor

A bátorság és a bajtársiasság jelképe a Nyárlőrincen felavatott emlékmű

Forrás: Petőfi Népe

Fotó: Galambos Sándor

A bátorság és a bajtársiasság jelképe ez az emlékmű – mondta Pénzváltó István polgármester az ünnepségen. Az emléktáblát a község plébánosa, Ágoston atya áldotta meg. Az emlékhely kialakításához Kanadából érkezett anyagi támogatás.

Az Ég Katonái Hagyományőrző Egyesület Mezőfi István alezredesnek, Szucsák Imre századosnak, Jakab Imre főhadnagynak és Pintér Mihály hadnagynak állított emléket.

Simon Róbert Sándor nyugállományú főtörzsőrmester, az egyesület elnöke elmondta: az emlékhely kialakítása Wolf Ferenc, a jelenleg Kanadában élő egykori vadászpilóta-jelölt anyagi támogatásával valósulhatott meg.

Pintér Mihály hadnagy, a kecskeméti 62. Vadászrepülő Ezred 1. század 2. rajparancsnoka 1953. április 16-án egy MiG-15BISZ típusú vadászrepülőgéppel éjszakai műszeres repülési feladatot hajtott végre. Nyárlőrinc térségében a gépe elvesztette a magasságát és jobb szárnyával a földnek ütközött, kigyulladt és teljesen elégett.

Jakab Imre főhadnagy, az ezred 3. századának parancsnokhelyettese 1956. január 6-án egy MiG-15BISZ vadászgéppel éjszakai légtérrepülés közben – a község jelenlegi Petőfi utcája területén – ismeretlen okból a földnek ütközött. A repülőgép-vezető nem kísérelt meg katapultálást.

Nyárlőrinc főterén avatták fel az életüket vesztett vadászpilóták tiszteletére az emléktáblát
Fotó: Galambos Sándor / Petőfi Népe

Mezőfi István alezredes, a Repülő Kiképző Központ parancsnoka egy MiG-17PF típusú repülőgéppel 1960. június 17-én éjszakai elfogási feladatot hajtott végre, majd engedélyt kért a repülésvezetőtől a besorolásra. Miután futót nyitott, a 3. fordulóból a gépe lecsúszott, majd földnek ütközött.

Szucsák Imre százados, a kecskeméti 59. Honi Vadászrepülő Ezred 2. század 4. rajparancsnoka egy MiG-21F-13 típusú géppel 1963. augusztus 12-én éjszakai feladatot teljesített, gyorsítási útvonalon a maximális sebesség elérését gyakorolta. A feladat során 10 ezer méter magasságban – valószínűleg a hajtóműolaj kokszosodása miatt – leállt és kigyulladt a gép. A pilóta kényszerleszállást akart végrehajtani. Igyekezett tartani a magasságát, de a sebességét elvesztette. A repülésvezető parancsára a távoli irányadónál kis magasságon katapultált. Ejtőernyője azonban nem lobbant be.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában