2019.02.02. 07:00
Adószakmai napot rendezett a kamara
Adószakmai napot rendezett a halasi Csipke Hotelben Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara. A NAV megyei osztályvezetője, Szabó Gábor jó néhány olyan változásra hívta fel a figyelmet, amelyek a cégeket és azok dolgozóit érinti. Egyebek mellett elmondta: a gazdasági társaságoknak kötelező használniuk a cégkaput. Az adóhatóság ezen keresztül kommunikál a vállalatokkal. A cégkapu megismerése, annak használata elkerülhetetlen.
Nagy számú érdeklődő hallgatta az előadást
Fotó: Tapodi Kálmán
A könyvelők és az ügyvezetők együttműködése nagyon fontos ebben az ügyben. Az ügyiratok intézésénél kiemelt jelentősége van, hogy ki nyithatja meg az ügyfélkaput. A vállalkozóknak – meghatalmazottjaiknak, az ügykezelőknek folyamatosan nézniük kell az ügyfélkapuba érkezett üzeneteket, mert ha nem teljesítik határidőben a hatóságok által elvárt adatszolgáltatásokat, esetenként mindez hátrányt is okozhat. az ügyfél számára, mivel jogkövetkezményekkel járhat.
Az egyéni vállalkozók beadványaikat kizárólag elektronikus úton tehetik meg a közigazgatási szervek felé, illetve a közigazgatási szervek, így például a járási hivatal is minden esetben elektronikus úton küldi meg számukra az egyéni vállalkozók hatósági ellenőrzésével kapcsolatos dokumentumokat.
Mint elhangzott: a megküldött dokumentumokról az ügyfél az ügyfélkapuján, mintegy postaládán keresztül értesül. A hatóságok pedig a cégkapuról érkezett beadványokat úgy kezelik, hogy azok a jogosulttól érkeztek.
Szabó Gábor többi között hangsúlyozta: a cégképviseleti jogosultsággal rendelkező, regisztrált ügykezelő nem csak a cégkapu részére, hanem a cégkapuba érkezett természetes személyeknek címzett dokumentumokat is letöltheti. Az ügykezelő tud dokumentumokat küldeni bármely hivatali kapura, de jogokat nem tud osztani és elvonni.