2019.02.02. 11:30
A középiskolások kreativitását tették próbára
Pénteken rendezték meg a Középiskolások Egyetemi Innovatív Versenyét (KEVIN) a kecskeméti Bolyai János Gimnáziumban, melyen 18 csapat, több mint 70 diákja mérte össze tudását és kreativitását.
Oldottan, jó hangulatban versenyeztek a diákok
Forrás: Petőfi Népe
Fotó: Horváth Péter
A Budapesti Gazdasági Egyetem pályaorientációs programja által tavaly ősszel meghirdetett versenyre több mint 100 csapat jelentkezett az ország minden részéből. A megmérettetés első, online fordulójában gazdasági témájú esettanulmányokat oldottak meg a csapatok, amit prezentációban tártak az elbírálók elé. Az első fordulóból nagy számú csapat jutott tovább, ezért két döntőt rendeznek, melyből az első volt a kecskeméti. A versenyre három olyan ötlettel érkeztek a csapatok, melyek a mindennapi életükben tapasztalt valamely problémára kínáltak megoldást. A fiatalok először ötletük lényegi magvát mutatták be néhány mondatban, majd a megvalósítást célzó kreatív ötletgyáron vehettek részt.
A versenyen a társszervező Hackathon-in-a-Box, az ország legnagyobb egyetemi innovációs programjának mentorai segítségével a diákok megismerkedhettek az üzleti tervek világával, illetve prezentációs készségüket is próbára tehették, amikor nap végén a zsűrivel ismertették az ötlet megvalósításának állomásait. A verseny célja, hogy felszínre hozza a középiskolás korosztály kreativitását, ami a szervezők szerint igen sikeres volt, hiszen remek ötletek születtek: az otthon felejtett eszközök pótlására szolgáló iskolai tanszer-automaták ötletétől a gerincbarát székeken és a diákmunka forradalmasításán át egészen a mobilalkalmazással kombinált élelmiszercímkéig, mely a különböző intoleranciával élőket segíti vásárláskor.
Dr. Dietz Ferenc, a BGE kancellárja elmondta, hogy tudatosan hozták a versenyt Kecskemétre, az autógyártás és a reálgazdaság egyik központjába. A kancellár köszöntőjében a diákok innovációs készségét méltatta és elmondta, hogy a program célja a kreativitás kibontakoztatása mellett az is, hogy felkeltsék a középiskolások érdeklődését a gazdasági és műszaki tudományok iránt. A versenyt a nyíregyházi Krúdy Gyula Gimnázium Krúdy 11. D/2 nevű csapata nyerte.