Közélet

2012.11.04. 14:34

Kiáll kályhája mellett a salgótarjáni gyártó

Kedden megjelent cikkünkre reagált az a cég, melynek kályhájával akadt gondja hetényegyházi olvasónknak.

Popovics Zsuzsanna (Petőfi Népe)

Ráfázott az új kályhával című, kedden megjelent cikkünkre reagált az a cég, mely hetényegyházi olvasónk kályhályát gyártotta.

A salgótarjáni Wamsler SE Európai Részvénytársaság közölte: a készülékben lévő samott téglák nem gyártói hiányosság miatt nincsenek a helyükön, hanem azért, mert azok helytelen mozgatás vagy szállítás során elcsúsztak. Az öntvénykályha samott tégláit nem kell rögzíteni, azok átfedéssel egymásba illeszkednek. Ez korszerű megoldásnak számít a régi kályháknál alkalmazott megoldással szemben, ahol a samott lapok közötti hézagokat samott sárral kenték ki.

A fogyasztó a készülék olyan hibának vélt tulajdonságait kifogásolta, melyekről a vásárlást megelőzően az áruházban, a bemutató darabon lehetősége volt meggyőződni. A készüléknél alkalmazott gyártói megoldásokért a cég teljes mértékben felelősséget vállal. A Wamsler SE termékei minden szükséges engedéllyel és minőségtanúsítással rendelkeznek, a termékek a legszigorúbb előírásoknak is megfelelnek.

A cég szerviz szakembere a helyszíni vizsgálat során tájékoztatta a fogyasztót arról, hogy a készülékben két eltérést talált: a samott téglák elcsúszását, ami a helyszínen javítható, továbbá a zománc leverődését, ami a helyszínen nem javítható esztétikai hiba. A készülék minden egyéb vonatkozásában rendben volt. Tekintettel arra, hogy a sérülések egyértelműen helytelen szállításból, vagy anyagmozgatásból erednek, nem gyártói felelősségről van szó. Mindezekkel együtt a Wamsler vállalta, hogy a készüléket térítésmentesen helyreállítja, illetve – mivel a zománcsérülés a helyszínen nem javítható – a készüléket kicseréli.

A cég részéről a fogyasztó nem telefonhívást kapott, hanem levelet, melyben tájékozatták, hogy az adott kályhatípusból jelenleg nem áll rendelkezésükre készlet, így a készülék cseréjét nem tudják biztosítani, a készülék vételárát azonban visszatérítik, ennek érdekében szerviz szakemberük felkeresi őt. A fogyasztó ezt nem fogadta el, ezért másnap újabb levélben tájékoztatták, hogy a vonatkozó jogszabály szerint milyen jogok illetik meg, és kérték, hogy választását írásban közölje a vevőszolgálattal.
A Wamsler SE nem a média hatására hozta döntéseit, hanem ettől teljesen függetlenül, megfelelően intézte a reklamációt. A fogyasztó végül elfogadta a készülék samott tégláinak helyreigazítását és a zománcsérülés fejében történő árleszállítást.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!