Közélet

2008.02.06. 18:44

Dinamikusabb, ügyfélbarát okmányiroda - Nagyon fontos információk!

Sajtótájékoztatót tartottak ma a kecskeméti városházán, amelynek témája az okmányiroda működése és legfontosabb feladatai voltak. Dr. Metzinger Éva jegyző bemutatta dr. Főző Nórát, az okmányosztály új vezetőjét és Balázs Erikát, a személyi okmány előállító csoport új vezetőjét.

Takács Valentina

Főző Nóra elmondta: céljuk egy dinamikusabb, ügyfélbarát okmányiroda létrehozása, amelyben mindenki számára kényelmesebbé, idő- és költségtakarékosabbá válik az ügyintézés. Fontosnak tartja, hogy az állampolgárokat maximálisan kiszolgálják, és mindig elérhetők legyenek.

Ennek fényében külön telefonos információs központot hoztak létre mind a közlekedésigazgatási, mind a személyi okmány előállító és nyilvántartó csoport területén.

Fontos telefonszámok

Gépjárművekkel és vezetői engedélyekkel kapcsolatos ügyek:

76/ 513-514 és 76/ 513-515

Személyi okmányokkal, vállalkozói igazolvánnyal, ügyfélkapuval kapcsolatos ügyek: 76/513-541, 513-565

A népesség-nyilvántartó száma: 76/ 513-560

Az ügyfélközpontú közigazgatás, a szolgáltató állam kialakításának egyik legfontosabb eleme az elektronikus ügyintézés.

Virtuális ügyfélszolgálatuk a www.magyarorszag.hu címen lévő kormányzati portálon érhető el, amelyet egyre többen használnak, mint az időpontfoglalás legegyszerűbb módját. Bizonyos ügytípusokban (lakcímkártya, vezetői engedély, vállalkozói igazolvány, mozgáskorlátozott parkolási igazolvány) az ügy elindítására is lehetőséget nyújt a rendszer.

Mindezek mellett a www.kecskemet.hu és a www.nyilvantarto.hu internetes oldalon elhelyezett ügytípus leírások és letölthetÕ nyomtatványok is segítik az ügyfeleket. Ezeken kívül az [email protected] e-mail címen keresztül is tájékoztatást adunk a felvetődött kérdésekre.
 
Az okmányiroda feladatkörébe utalt ügyek száma éves szinten igen jelentős: 2007-ben elérte a 200 ezret. Ennek felét a járműnyilvántartásban elvégzett karbantartások teszik ki, de kiemelhető még a kiadott vezetői engedélyek (12.382 darab), személyi igazolványok, útlevelek (18.175 darab) és lakcímkártyák (25.683 darab) száma is. Az okmányok legyártási ideje általában két hét, de útlevél esetén van lehetőség sürgősségi eljárásra is. A forgalmi engedély valamint a lakcímkártya helyben készül és azonnal.

Időpontot jelenleg 2-3 nappal későbbre adnak, de a maximum egy hetes várakozási időt igyekszenek tartani a frekventáltabb ügytípusoknál is. Ennek érdekében rugalmasabb munkaszervezéssel igazodnak a szezonális változásokhoz.



Az ügyfelek tervezését segíti az az új funkció, amellyel az ügyfélkapuval rendelkezők gazdagodtak: az interneten figyelmeztetik őket személyi igazolványuk, vezetői engedélyük és útlevelük lejártáról. Az ingyenes értesítést három alkalommal kapja meg az ügyfél: először az érvényességi idő lejárta elÕtt két hónappal (útlevél esetén hat hónappal), majd egy hónappal és végül a lejárat napján. Az értesítés az ügyfélkapu regisztráció során megadott e-mail címre megy.

Főző Nóra hozzátette: fő céljuk még a várakozási idő csökkentése. Ennek érdekében az ügyfélhívó rendszert átprogramozták, segítve ezzel a dinamikus ügyfélfogadást.

A vállalkozói igazolványokkal kapcsolatos változásról: 

A szakmakódjegyzék január 1-től módosult, így ezt követően csak az uniós normáknak megfelelő szakmakódokkal ellátott egyéni vállalkozói igazolványt adnak ki. Ez azt is jelenti, hogy legkésőbb július 1-ig minden egyéni vállalkozó köteles változásbejegyzési kérelmét beadni a körzetközponti jegyzőhöz. Amennyiben kizárólag az új osztályozási rendszerre való áttérés miatt van szükség a vállalkozói igazolvány cseréjére, akkor az eljárás illetékmentes.

Ez a feladat egyébként jelentős többlet terhet ró az okmányirodára, hiszen összesen 6250 darab igazolványt kell fél év alatt kicserélnünk úgy, hogy tavaly egész év alatt összesen mintegy 2300 darab igazolványt adtak ki. Készülnek a megnövekedett ügyfélforgalomra, a korábbi egy ügyintéző helyett hárman kerültek erre a területre. Ezen kívül új időpontokat is megnyitottak a gördülékenyebb ügyintézés érdekében.

Mindezek mellett kérik az ügyfeleket, hogy minél hamarabb jelentkezzenek időpont egyeztetés céljából, hiszen így lehetne előre tervezni, és mindenki számára kényelmesen, a torlódásokat elkerülve megoldani ezt a feladatot.

Az okmányiroda másik nagy feladata jelenleg a névjegyzékkel kapcsolatos

Mint ismeretes a köztársasági elnök március 9-re tűzte ki az országos ügydöntő népszavazást a vizitdíj, a kórházi napidíj és a tandíj vonatkozásában. A választói névjegyzék közzététele a jogszabályi előírásoknak megfelelően február 20-tól 27-ig történik, a városháza I. emelet 48. számú helységében. A névjegyzékből való kihagyás, vagy felvétel miatt február 20-tól 27-ig lehet kifogást benyújtani a helyi választási iroda (HVI) vezetőjéhez, aki a kifogásról legkésőbb a beérkezést követő napon dönt.

Amennyiben valaki február 22-ig nem kapja meg az értesítőjét, akkor feltétlenül érdeklődjön, hogy szerepel-e a névjegyzékben. Az értesítés nélkül egyébként szavazhat, de ha csak később derül ki, hogy nincs rajta a névjegyzéken, akkor nem adhatja le voksát. Ezzel kapcsolatos információ az 512-260-os telefonszámon Balázs Erikánál kérhető.

A külképviseleti névjegyzékbe való felvételét a választópolgár személyesen, vagy meghatalmazott útján kérheti a HVI vezetÕjétÕl, szintén február 22-ig. Ha ezt ajánlott levélben küldi el, akkor a küldeménynek február 22-ig meg kell érkeznie.

Fontos változás, hogy a “lakcím nélküliek” és az igazolással szavazók csak kijelölt szavazókörbe mehetnek. Ez Kecskeméten a 43-as szavazókör, a Református Újkollégiumban. A másik lényeges váltzoás, hogy mozgóurnát már csak írásban lehet kérni. A mozgásukban gátolt választópolgárok írásban kérhetnek mozgóurnát a HVI vezetőjétől, illetve a szavazás napján a szavazatszámláló bizottságtól.

Az előzetes igényeket 2008. március 6-án 16.00 óráig lehet személyesen vagy postán benyújtani a HVI vezetÕjéhez címezve (6000 Kecskemét, Kossuth tér 1.)

A népszavazással kapcsolatban további információ az 513-529-es telefonszámon Szabóné Pataki Gyöngyinél (Városháza, I. em. 50-es helység) és az 512-256-os telefonszámon Dr. Orbánné Veres Ildikótól (Városháza, I. em. 51 -es helység) kérhető.

76/ 513-514 és 76/ 513-515

Személyi okmányokkal, vállalkozói igazolvánnyal, ügyfélkapuval kapcsolatos ügyek: 76/513-541, 513-565

A népesség-nyilvántartó száma: 76/ 513-560

Időpontot jelenleg 2-3 nappal későbbre adnak, de a maximum egy hetes várakozási időt igyekszenek tartani a frekventáltabb ügytípusoknál is. Ennek érdekében rugalmasabb munkaszervezéssel igazodnak a szezonális változásokhoz. -->

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!