Budapest–Belgrád-vasútvonal

2023.12.15. 06:50

Két vasúti aluljáró is épül a halasi állomáson

A megújuló Budapest–Belgrád-vasútvonal fejlesztés keretében két új gyalogos aluljáró is épül a kiskunhalasi vasútállomáson. Az építkezés a földmunkálatoknál tart, amit látszólag a csapadékosra fordult időjárás sem akasztott meg. Közben lezárult a próbaterhelés a Soroksár és Kelebia-országhatár között épülő vasútvonal legnagyobb hídján. A 150. számú vasútvonalon Dunaharaszti és Taksony állomások között, a Duna-Tisza-csatorna felett található a leghosszabb vasúti keresztezés, amelynek egyik fele egy 52 méter nyílású, alsó pályás ágyazat-átvezetéses rácsos acél hídként épült meg.

Pozsgai Ákos

A megújuló Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztés keretében két új gyalogos aluljáró is épül a kiskunhalasi vasútállomáson.

Fotó: Pozsgai Ákos

Az egyik gyalogos aluljáró a Vasút utca végén a baromfifeldolgozó közelében épül, ahol évtizedekkel ezelőtt még azonos szintű kereszteződés volt, majd az átjárót átalakították, csak a gyalogosok és kerékpárosok használhatták. A most épülő új gyalogos aluljárón keresztül egyben a vágányok melletti peronokhoz is el lehet majd jutni. 

A másik gyalogos aluljáró az állomásépülettől északra, a volt rakodóval szemben épül, ahol szintén folynak a földmunkálatok. Nagy teljesítményű szivattyúval igyekeznek eltávolítani a talajvizet, amit azonban a csapadékosra fordult időjárás némileg lassít. 

Fotó: Pozsgai Ákos

Dunaharaszti és Taksony állomások között a Duna-Tisza-csatorna felett, a kétvágányú vasútvonalon két külön felszerkezettel épül új vasúti híd, amelyek közül elsőként a jobb oldali épült meg. Ez a műtárgy kiemelt jelentőségű a vonalon, mivel a híd megépítésével hamarosan lehetővé válik a Budapest–Belgrád-vasútvonal felújításához nélkülözhetetlen anyagok (zúzottkő, vasbetonaljak, sínek) szállítása.

Ahhoz viszont, hogy ezen az építési forgalom csökkentett sebességgel megindulhasson, a jelenleg elkészült szerkezeten statikus próbaterhelést kellett tartani. A statikus próbaterhelést november végén tartották, egy 326 tonna össztömegű szerelvény segítségével. A későbbi dinamikus próbaterhelésre akkor kerülhet sor, ha a vasúti pálya már a személy- és áruszállító vonatok közlekedtetésre is alkalmas lesz, hiszen ehhez kellő pályasebesség is szükséges.

Fotó: Pozsgai Ákos

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában