Beruházás

2022.06.25. 06:50

Elkészült az alsóbbrendű úthálózat teljes felújítása Öregcsertőn

A Szelidi-tónál tavaly indult beruházás jelképes végpontjaként Öregcsertőn zárták le a régió alsóbbrendű úthálózatának teljes felújítását. Mint ismert: a 13 település mintegy 29 ezer lakosát érintő építkezésre összesen 16 milliárd forint állt rendelkezésre, de a kivitelező végül jóval olcsóbban megoldotta a feladatot.

Gábor János

Balról jobbra: dr. Sztana Zoltán, Kis-Vén László, Font Sándor és Kiszli László.

Fotó: Gábor János

Alig több mint egy évvel a munkaterület átadása után, csütörtökön egy jelképes szalagátvágással adták át a forgalomnak a Foktő–Uszód–Dunaszentbenedek–Géderlak–Ordas–Dunapataj–Szelidi-to–Újtelek–Szakmár–Halom–Homokmégy–Drágszél–Miske vonalán futó közúthálózat felújítását. A rekonstrukció a „kör” mindkét végén, így Miskén túl és Kalocsa belterületén is elért az 51-es főútig, valamint a csornapusztai bekötőig és az 5301-esig. Mindezen felül Öregcsertő belterületén ugyancsak új burkolatot kapott az átvezető szakasz, ezért az átadóünnepséget a község Művelődési Házában tartották meg. 

Kis-Vén László polgármester köszöntőjében elhangzott: azóta várták a belterületre is odaérő útfelújításokat, hogy 2018 és 2019 között elkezdődött a projekt tervezése. Még boldogabbak voltak, amikor két évvel később lefolytatták a közbeszerzési eljárást, hiszen ekkortól vált biztossá, hogy 40–50 év után végre megvalósul egy átfogó közúti rekonstrukció a környéken. Kiemelte, hogy 

nemcsak az útburkolat cseréjét hajtották végre, hanem felújították a csapadékvíz-elvezetést, a csatornahidakat, valamint az árok-, szegély- és padkarendszert is. 

A projektben szerepet játszó közéleti szereplők és cégvezetők mellett megköszönte az együttműködést a lakosságnak is, hiszen időnként azért próbára tette a türelmüket az építkezés.  

Font Sándor országgyűlési képviselő egyetértett a polgármesterrel abban, hogy nagy várakozás előzte meg a beruházást, hiszen legalább 3-4 évvel ezelőtt jelent meg az a Magyar Közlöny, amiben már szerepelt az útrekonstrukciónak legalább a kormányzati jóváhagyása. Mint mondta, kissé hihetetlennek is tűnt, hogy a régió összes alsóbbrendű útja megújulhat, de annál örömtelibb, hogy sor került az ünnepélyes átadásra. Megjegyezte: a megye más területein ugyancsak vannak olyan települések, így Akasztó, Csengőd, Soltszentimre, Kaskantyú, ahol sikerült újjáépíteni a hálózatot, és ha nagyságrendben nem is mérhető a Kalocsa környékén lezajlott felújításhoz, fontos eredmény lesz a Dunaegyháza és Apostag környékére tervezett rekonstrukció is. 

Dr. Sztana Zoltán, a Magyar Közút Zrt. igazgatója összegezte: nyolc útszakasz mintegy 74 kilométerén zajlott a rekonstrukció, és a vonalon öt kisebb hídhoz is hozzá kellett nyúlni, hiszen közülük négy teljes körű felújítást igényelt, míg egyet, a szakmárit el kellett bontani, hogy a helyére újat építsenek. A cégvezető emlékeztetett, hogy az 1.200 közlekedési táblát, több tízezer köbméter töltőanyagot és körülbelül 120 ezer tonna aszfaltot megmozgató beruházás költségvetését 16 milliárd forintra tervezték, ám a Soltút Kft. végszámláján végül jelentősen alacsonyabb összeg, 14,5 milliárd forint szerepelt. A megmaradt forrás egyelőre tartalékkeretbe kerül, de várhatóan további, korábban be nem tervezett utak újulnak majd meg belőle. A kész hálózatra négy év garanciát vállalt a kivitelező – fűzte hozzá. 
 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában