kecskemét / galériával

2021.09.07. 06:55

Folyamatosan romlik a gyalogoshíd állapota, de nem tudni mi lesz a sorsa

Tizennégy éve van lezárva a Kecskemét alsó vasútállomásnál lévő gyalogos-felüljáró, melyet kezd benőni a növényzet. Mindkét végén kapu és figyelmeztető felirat: „A hídon átjárni tilos és életveszélyes!”. Elég csak egy pillantást vetni alulról a szerkezetre, hogy meggyőződjünk a tiltás indokoltságáról: a vasbeton szerkezet folyamatosan mállik, nagy darabok estek le belőle, szinte mindenhol kilátszanak az acélbetétek.

Hraskó István

Három éve, 2018 júniusában Király József képviselő érdeklődött a képviselő-testület ülésén, mi lesz a gyalogoshíd sorsa. Az önkormányzat akkor azt közölte, hogy a felüljáró helyreállítására a MÁV 2022-ig kapott határidőt a közlekedési hatóságtól, legkorábban 2020-ban kívánnak nekikezdeni. Az önkormányzat kérte, hogy a híd a jövőben a kerékpárosok vasúti pálya fölötti átkelésére is alkalmas legyen, erre több terv is készül.

Mivel azóta semmi nem történt az ügyben, megkerestük a MÁV-ot, van-e még szándék a gyalogos-felüljáró felújítására, ha igen, ez mikor várható, milyen formában, ha nem, mi lesz a sorsa, le fogják-e esetleg bontani. Valamint készültek-e tervek arra, hogy a kerékpárosok közlekedésére is alkalmas legyen.

A vasúttársaság a híd lehetséges felújításának, esetleges átépítésének, kiváltásának vizsgálatát kérte
Fotó: Hraskó István

A MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatósága válaszában közölte: az elmúlt években több egyeztetés is zajlott a vasúttársaság és Kecskemét önkormányzata között az 1985-ben épült felüljáró felújításával kapcsolatban, aminek megvalósítására eddig forráshiány miatt nem volt lehetőség.

– Jelenleg folyamatban van a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) beruházásában a Kőbánya-Kispest–Lajosmizse–Kecskemét-vasútvonalszakasz rehabilitációjának tervezése (erről a baon.hu is beszámolt nemrég – a szerző), melynek része Kecskemét alsó állomáson a peron megközelítésének kialakítása is. Az önkormányzattal egyeztetve a vasúttársaság tájékoztatta a BFK-t a felüljáró állapotáról, és lehetséges felújításának, esetleges átépítésének, kiváltásának vizsgálatát kérte – zárul a vasúttársaság válasza.

Korábban felvetődött a Külső- és a Belső-Szegedi út összenyitásának igénye is,

jelenleg ugyanis a vasút felőli oldalán mindkettő véget ér, de kiderült, erre nincs reális lehetőség, hiszen nem lenne észszerű Kecskemét alsó vágányhálózatát megbontani, át­helyezni.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában