2018.01.10. 20:30
Oklevéllel díjazták a Béke Általános Iskolát
A kecskeméti Belvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola Béke Általános Iskolájának nevelőtestülete tavaly márciusban kezdte el a Komplex Instrukciós Program (KIP) alkalmazását. Az Amerikából származó módszer lényege, hogy a tanórákon csoportmunka keretében zajlik a diákok tudás- és személyiségfejlesztése.
Hazánkban jelenleg 88 iskola nevelőtestülete csatlakozott immár a KIP országos hálózatához, köztük a Béke Általános Iskola pedagógusai is, akik mára a tanítási órák 10 százalékában alkalmazzák a módszert. Az oktatási intézmény ezért tavaly decemberben kiérdemelte a „minősített KIP-iskola” címet.
A 3 évre szóló minősítést tartalmazó oklevél ünnepélyes átadására szerdán került sor: az oklevelet Kovácsné dr. Nagy Emese, a KIP bázisintézménye, a hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola igazgatója, a program magyarországi bevezetője adta át Scmidtné Báló Ágnes tagintézmény-vezetőnek.
Kovácsné dr. Nagy Emese ünnepi beszédében elmondta: a módszer legfőbb célja, hogy általa a diákok ne magolás útján szerezzenek új ismereteket, hanem tudásépítésük a tapasztalaton keresztül történjen.
Az ünnepségen részt vett dr. Kása Zsuzsanna, a Kecskeméti Tankerület szakmai igazgatóhelyettese is, aki köszöntő beszédében részletesen ismertette a módszer jelentőségét és előnyeit.
– A Komplex Instrukciós Program egy olyan tanítási módszer, mely lehetővé teszi a pedagógusok számára a magas szintű csoportmunka szervezését olyan osztályokban, ahol a tanulók közötti tudásbeli különbség és kifejezőkészség tág határok között mozog. A program bizonyítottan alkalmas a heterogén tanulói csoportok nevelésére, oktatására. Az osztályban a státuszbeli problémák már az iskola kezdő szakaszában felismerhetőkké és kezelhetőkké válnak. Az innováció alkalmazásával lehetőség nyílik arra, hogy a tanulókat felkészítsék a tanulócsoportokban elvárt együttműködési normákra – fogalmazott.
Minősített KIP-iskola lett a Béke Általános Iskola
Az oklevélátadó ünnepségen a diákok bemutatták a megjelenteknek, hogyan zajlik egy tipikus KIP-es tanóra. A bemutatóóra mottója az „egy mindenkiért, mindenki egyért” jelszó volt: az előadás során az iskola pedagógusai muskétásként segítették a csoportokat a módszer szemléltetésében.