Mutatjuk!

2021.09.24. 06:45

Tudja, hogy mi érdekli a gyereket a weben?

Egy kutatás azt vizsgálta, hogy milyen online tartalmak iránt érdeklődtek a gyermekek 2021 nyarán.

Ezúttal a TikTok megelőzte a WhatsAppot, és a gyerekek körében a legtöbb időt töltött alkalmazások élére ugrott. Az Instagram népszerűsége tovább csökkent a gyerekek számára, az Eurovíziós Dalfesztivál népszerűvé vált, a Brawl Stars pedig felmúlta népszerűségben a Robloxot az új Kaspersky Safe Kids kutatás szerint.

Nyáron a gyerekeknek több idejük van a különféle tartalmak fogyasztására, a bloggerek nézésére, az online játékokra és a barátokkal való csetelésre. A Safe Kids alkalmazás használói által önként rendelkezésre bocsátott névtelen adatok (például keresési kérések), valamint a legnépszerűbb androidos alkalmazás- és weboldal-kategóriák elemzésével vizsgálta, miként változtak a gyerekek érdeklődési körei és igényei 2021 nyarán.

Az androidos eszközöket használó gyerekek a YouTube-on töltötték a legtöbb időt.

A TikTok megelőzte a WhatsAppot, ami így a második helyre szorult.

Ezzel megtört a 2020. november és 2021. április között megfigyelt trend, amikor is a TikTok részesedése 14,9 százalék, a WhatsAppé pedig 18,1 százalék volt.

A gyerekeket leginkább a videók és a YouTube érdekelte, és ezen belül is főleg a videójátékokkal kapcsolatos tartalmakra kerestek rá, például Let’s Play végigjátszásokra.

A Let’s Play tartalmak tekintetében az angol nyelvű SSundee és a MrBeast Gaming YouTube-csatorna bizonyult a legnépszerűbbnek.

A nyár legközkedveltebb játéka a Minecraft volt (25,9 százalék), a Brawl Stars (4,9 százalék) pedig megelőzte a Robloxot (4,6 százalék).

A másik fő trendet a zene jelentette a gyerekek körében.

A YouTube-on végzett internetes keresések csaknem ötöde (18,4 százaléka) előadókra és klipekre irányult. A nyár legnépszerűbb slágere a Masked Wolf Astronaut In The Ocean című száma volt, a legközkedveltebb előadók pedig Ariana Grande és Lil Nas X lettek.

Érdekesség, hogy az Eurovíziós Dalfesztivál is népszerűnek bizonyult a gyerekek és a kamaszok körében. A fesztivál idei győztese, az olasz Måneskin együttes a világ egyik legnépszerűbb tinibandája lett. A gyerekek a YouTube-on a legtöbbször az ő Beggin', I Wanna be Your Slave és az Eurovízió-győztes Zitti E Buoni című dalukra kerestek rá.

Az internetes trendekről szólva fontos szót ejteni a Simple Dimple és a Pop It nevű új játékok népszerűségének robbanásszerű növekedéséről. Készültek róluk zeneszámok, amelyek futótűzként terjedtek a TikTokon, és rengeteg véleményvideó is megjelent a játékokról a YouTube-on.

„A kutatásból kiderült, hogy a gyerekek nem annyira gyakran változtatnak a preferenciáikon, és továbbra is ugyanazt a fajta tartalmat nézik, csak a fő karakterek változnak. A BTS-t például felváltotta az olasz Måneskin rockegyüttes, a Friday Night Funkin’ nevű játék pedig megelőzte az Among Ust. A számokból az is jól látszik, hogy a mai kor gyerekeit jobban érdekli a zene, mint a sportok. Még az olyan nagyszabású események, mint a 2020-as labdarúgó-Európa-bajnokság vagy a tokiói olimpia sem keltették fel az érdeklődésüket” – fejtette ki Tóth Árpád, a Kaspersky magyarországi igazgatója.

Hogy a gyerekeket pozitív élmények érjék az online térben, a Kaspersky azt javasolja, hogy a szülők:

• Böngésszenek és tanuljanak a gyerekkel együtt. Nézzék meg, hogy hol töltik a gyerekek az idejüket az online térben, és vizsgálják meg, hogyan lehet a legjobban gondoskodni a biztonságukról.

• Vegyék fontolóra a szülői felügyeleti alkalmazások letöltését, és beszéljék meg ezt a kérdést a gyerekkel is: magyarázzák el neki, hogy miként működnek ezek az alkalmazások és miért szükségesek ahhoz, hogy a gyermek biztonságban legyen az online térben.

• Fordítsanak több időt arra, hogy megbeszéljék a gyerekekkel az online biztonsági intézkedéseket. Mondják el a gyerekeknek, hogy mi az, amit semmilyen körülmények között nem szabad közzétenni az interneten és miért.

Borítóképünk illusztráció

Ezek is érdekelhetik