Hirdetés

2024.03.22. 10:53

Ezektől lesz igazán vásárlóbarát egy webshop

Saját webshopunkat napjainkban akár néhány óra alatt is elkészíthetjük, viszont ez még nem jelenti azt, hogy az oldalunk valóban vásárlóbarát lenne. Mire figyeljünk, hogy a látogatóink szívesen vásároljanak nálunk? Hogyan teremtsünk igazán vásárló- és felhasználóbarát webáruházat? Alábbi cikkünkben pontosan ennek járunk utána!

PR cikk

Fotó: 123rf.com

1. Átlátható és könnyen kezelhető

A webáruházunkban minden egyes látogatónak könnyen el kell igazodnia. Természetesen a mobilbarát nézet 2024-ben már elengedhetetlen részét képezi egy webshopnak, emellett pedig a beépített keresőnek is remekül kell funkcionálnia, hogy mindenki könnyen ki tudja keresni a kívánt termékeket. A főoldal letisztultsága szintén mérvadó, illetve érdemes a legnépszerűbb kategóriákat és az aktuális akciókat is jól látható helyen megjeleníteni.

Akár előre elkészített sablont használunk, vagy a nulláról építjük fel egy csapattal a webáruházunk kinézetét, érdemes UX szakemberekkel együtt dolgozni. Így biztosan a mai trendeknek és elvárásoknak megfelelő designnal vághatunk bele az értékesítésbe.

2. Pillanatok alatt betölt

Ha egy weboldal nem tölt be 1-2 másodpercen belül, akkor akár a látogatók 50%-a is bezárhatja a honlapot. Ugyanis az interneten milliónyi lehetőség közül választhatunk, ezért időt szinte senki nem fog pazarolni arra, hogy egy lassú webáruház betöltésére várakozzon. A gyors betöltés érdekében ajánlott a képek méretét optimalizálni, továbbá a programozás terén is a letisztultságra és az egyszerűsége törekedni.

3. Újabb és újabb promóciókkal várja a vásárlókat

Manapság rendkívül népszerűek a kuponkódok és az egyedi kedvezmények, de a hírlevélre való feliratkozással egybekötött promóciók is hatalmas sikert arathatnak. Potenciális vásárlóink már elvárják, hogy többféle nagyszerű kedvezmény közül is választhassanak, hiszen akárcsak mi, úgy ők is a legjobb ajánlatokat keresik a neten.

TIPP: Küldjünk meglepetés ajándékot a csomagjainkban. Így a vásárlás élménye garantáltan pozitívabb lesz, aminek köszönhetően a vásárlói hűséget is nagymértékben erősíthetjük.

4. Kedvező szállítási költséget biztosít

A házhozszállítási költség mértékén rengeteg múlik, különösen akkor, ha az átlagos kosárérték csupán néhány ezer forintos összeget jelent. A webshop logisztika terén tehát olyan partnert kell találnunk, aki kedvező áron kézbesíti a termékeinket, hiszen így még több vásárlót szerezhetünk.

Egy bizonyos rendelési összeg felett érdemes ingyen házhoz szállítást biztosítani, hogy még jobban növeljük a vásárlók motivációját. Ehhez csupán azt szükséges meghatározni, hogy milyen összeg felett éri meg számunkra átvállalni a kézbesítési díjat.

5. A vevők gyorsan kézhez kapják a csomagjaikat

Az internetes kereskedelem az elmúlt években hatalmas népszerűségre tett szert, ezzel együtt pedig a vásárlói elvárások is megváltoztak. A vevők minél hamarabb át szeretnék venni a termékeket, ezért a lehető leggyorsabban szállító webshopok közül válogatnak.

Napjainkban már a 24 órán belüli házhozszállítás sem ritka, ezért ajánlott olyan webshop logisztikai partnert választani, akik a megrendelést követő munkanapon már szállítják is a csomagokat. Így valóban felvehetjük a versenyt az akár ugyanolyan árstratégiával dolgozó konkurensekkel szemben is, hiszen ha nem a termék ára, akkor a házhozszállítási idő gyorsasága alapján döntenek a vásárlók.

6. Folyamatos ügyfélszolgálat segíti a látogatókat

A termékeinkkel kapcsolatban milliónyi kérdés felmerülhet a látogatók részéről, ezért ha tehetjük, álljunk folyamatosan a potenciális vásárlóink rendelkezésére. Ezt a munkát akár ki is szervezhetjük, de ha belefér az időnkbe, akkor személyesen is elláthatjuk a feladatot. Ha a legköltséghatékonyabb megoldást keressük, akkor chatbotot is alkalmazhatunk, amely automatikusan megválaszolja a leggyakoribb kérdéseket.

A fenti tényezők mind-mind hozzájárulnak az igazán vásárlóbarát webshop kialakításához. Tegyünk meg mindent a potenciális vásárlók kényelméért, illetve álljunk elő valóban kedvező ajánlatokkal, hogy minél nagyobb forgalmat generálhassunk. Ha pedig valamit nem tudunk önmagunktól beállítani vagy kezelni, akkor mindenképpen kérjünk külsős, profi segítséget!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában