Közélet

2013.08.22. 17:23

A rossz benzin miatt robbant le az autó

Kecskeméti olvasónk benzint tankolt a város egyik benzinkútján. Autója Budapestig bírta, ott lerobbant, és autómentővel kellett hazafuvarozni. Ki fizeti meg a kárt?

Popovics Zsuzsanna

Töltõállomás - illusztráció

Fotó: Kallus György

Azt már a javítására felkért autószerelő állapította meg, hogy rossz minőségű volt az autóba került üzemanyag. Az alkatrészboltban közölték a károsulttal, hogy azon a héten ő a harmadik, aki rossz benzin miatt járt pórul. Mint kiderült, valamennyi károsult ugyanazon töltőállomáson tankolta kocsiját.

Az érintettnek van blokkja a tankolásról, számlája az alkatrészboltból, illetve az autószerelőtől. Az érdekli, hogy amennyiben visszamegy a benzinkúthoz, ott jegyzőkönyvezteti az esetet, majd annak másodpéldányával jelzi a fogyasztóvédelmi irodán, úgy számíthat-e anyagi kártérítésre?[caption id="" align="aligncenter" width="334"] Volt, aki már beindítani sem tudta autóját a tankolás után. (Képünk illusztráció)
[/caption]

– Az üzemanyag hibája miatt bekövetkezett kárral összefüggésben a termékfelelősséget kell megemlítenünk, amennyiben a bekövetkezett kár értéke meghaladja ötszáz euró forintösszegét (a Magyar Nemzeti Bank hivatalos deviza középárfolyama szerint) – mondta el kérdésünkre dr. Lakó Anita, a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelősége vezető-helyettese. – E szerint minden termék megfelelőségéért annak előállítója, gyártója, valamint forgalmazója is felelősséggel tartozik, a három éves elévülési ideig. A kárt, a termék hibáját és a kettő közötti okozati összefüggést azonban minden esetben a károsult köteles bizonyítani.

Az ügyintézéshez szükséges a benzinkúton felvett jegyzőkönyv, amiben rögzítésre került a tankolt üzemanyag fajtája, mennyisége, illetve a gépkocsi adatai. A vállalkozás kéri a javításról kiállított számla másolatát, mely ilyen esetben az elvégzett szűrőcseréről és rendszertisztításról szól. Ezen túlmenően a pórul járt autósnak a szerviz által kiállított nyilatkozatot is csatolnia kell, melyben a javítást végző szakember alátámasztja a meghibásodás okát.

Amennyiben esetlegesen nem sikerül egyezségre jutni, akkor a kártérítés iránti igény érvényesítése fizetési meghagyásos, illetve azt követően polgári peres eljárás keretében lehetséges, vagy alternatív megoldásként kezdeményezhető a Békéltető Testület eljárása.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!