2012.02.14. 20:40
Ragaszkodnak a lehajtóhoz
A megnövekedett kamionforgalom miatt repedeznek a házak falai a kunszállási főutcán.
A kunszállásiak tűréshatárát súrolja a hatalmas járművek okozta terhelés. A község útjain keresztül évente ugyanis több mint 150 ezer tonna gabonát szállítanak. Az autópályára felhajtó csomópont megépülésével viszont jelentősen csökkenhetne a település teherautó-forgalma.
Mintegy húsz éve húzódik az M5-ös autópálya kunszállási lehajtójának ügye. A helyi önkormányzat folyamatosan szorgalmazza megépítését, a napokban újra leporolták a beruházás aktáit – tudtuk meg Kovács Imre polgármestertől. Mint mondta, tisztában vannak azzal, hogy az 1700 lelkes falunak nincs akkora lobbiereje, hogy csupán a helybeliek kedvéért az állam több mint félmilliárd forintért lehajtót építsen. Ám az összes minisztériumi, államfői, államtitkári ígéret az autópálya-lehajtóval kapcsolatban soha nem erről szólt. Hanem arról, hogyha majd a község gazdasági érdeke úgy kívánja, akkor az előre megtervezett és engedélyezett lehajtót megépítik – nyilatkozta lapunknak a polgármester, aki szerint a korábbi döntéshozók évek óta csak ígérgették a lehajtó megépítését.
Az autópálya nyomvonala ugyanis nagyon közel esik a település belterületéhez, kezdettől fogva kérték annak áthelyezését. Csakhogy erre akkor már nem volt lehetőség, ezért felajánlották a községnek a felhajtó megépítését, amit elkezdtek ugyan, de félbe is maradt. Állítólag a fizetőkapuk bevezetése miatt. Ezek fenntartása ugyanis nem térült volna meg Kunszállás határában. Időközben viszont a fizetőkapukat megszűntették, és a község is hatalmas fejlődésnek indult. Több komolyabb beruházás is megvalósult a településen. Ilyen például az a malom, ahol az ország gabonatermelésének 13,5 százalékát őrlik évente. Több mint 150 ezer tonna őrölt gabonával megrakott kamion halad át a nem erre a célra tervezett megyei utakon. Mindezt fokozza, hogy a településen további három cég foglalkozik olyan termékek gyártásával, melyek elszállítása komoly terhelést jelent a község úthálózatának. Naponta hatalmas mennyiségű fagyasztott pékárut, tésztát és több tízezer tyúktojást fuvaroznak Kunszállásról Budapestre – részletezte Kovács Imre.[caption id="" align="aligncenter" width="334"] A kunszállási malomban őrlik az ország gabonatermelésének 13,5 százalékát, ami óriási teherautó-forgalommal jár
[/caption]
– Ha ez nem gazdasági növekedés, akkor erre igenis fel kell hívni valamennyi döntéshozó figyelmét! – vélekedett a polgármester, aki a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Társasághoz, az országos közlekedésügyi felügyelethez és az érintett szakminisztériumoktól kér segítséget.
A település vezetője szerint a lehajtó megépülésével tovább erősödhetne Kunszállás gazdasági versenyképessége, melyből hosszú távon a község közvetlen környezete is profitálhatna. Mint mondta, a helyi önkormányzat már szalasztott el befektetőt a félbemaradt lehajtó miatt. Kovács Imre úgy látja, ez a kunszállásiak jogos igénye, és nem kidobott pénz.
Vajda Piroska A kunszállási malomban őrlik az ország gabonatermelésének 13,5 százalékát, ami óriási teherautó-forgalommal jár -->