Hírek

2007.12.20. 14:46

Azt hazudják, végkiárusítás van, de a bóvlit sózzák el

Olvasónknak több helyen, több időpontban szórólapot adtak az utcán. Végkiárusításról, azzal, hogy „csak most”. Ám a boltokban más áru, más áron várja a vevőket.

Rados Virág

Az üzlet, amely így jár el, többféle jogszabályt megsérthet – mondta dr. Bobál Pál, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Közép-magyarországi Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének igazgatója. Lehetséges, hogy a reklámtörvényt szegi meg. A reklámnak ugyanis nem szabad félrevezetőnek lennie. Ha mégis az, a reklámbírság akár több százezer forintra rúghat.

Előfordulhat, hogy a végkiárusítást hirdető bolt módszerei a fogyasztóvédelmi törvénybe ütköznek. Ha az üzletben mást tapasztalunk, mint ami a szórólapon áll, fogyasztói jogainkban sértettek meg, azaz becsaptak minket. A bírság ekkor is szép summa lehet. A felügyelők a körülményeket figyelembe véve állapítják meg az összeget. Fontos például, hogy az üzlet eljárása mekkora vásárlói kört, milyen értékhatárt érint. A bírság mértéke ettől függhet.

A kedves olvasó helyesen cselekedett, amikor tapasztalatait jelentette a fogyasztóvédelmi hatóságnál. A panaszt mindig oda kell benyújtani, ahová az üzlet tartozik, azaz mindig a területileg illetékes fogyasztóvédelemnél. Küzdjünk fogyasztói jogainkért, legyünk tudatos fogyasztók, mert helyettünk senki nem védi meg érdekeinket.

A reklám- és a fogyasztóvédelmi bírságot egyaránt kiszabhatják, de más-más vétségért – tette hozzá szakértőnk. Olvasónk jelezte: az illetékes fogyasztóvédelem felszólította az üzletet, hagyja abba a kifogásolt cselekvést. Ám a kereskedő ennek fittyet hányva folytatta azt. Ilyenkor ismét be lehet jelenteni a panaszt. A hatóság el fog járni az illető kereskedő ellen, aki sokáig nem űzhet bolondot az ellenőrökből.

Ezek is érdekelhetik