kecskemét

2018.03.17. 07:00

Rámenősnek és kioktatónak tartják az anyukák a kecskeméti ügynököt

A több mint 8 ezer tagot számláló kecskeméti baba-­mama csoport közösségi oldalát időről időre elborítják a panaszok egy biztosítási ügynök munkamódszerével, stílusával kapcsolatban. Az érintett elmondta: csak teszi a dolgát, szerinte kulturáltan, udvariasan, de megígérte, a jövőben még körültekintőbben fog eljárni.

Hraskó István

Forrás: Shutterstock.com

Jelenleg több mint 8200 tagja van a legnagyobb közösségi oldalon a kecs­keméti baba-mama oldalnak. A praktikus csecsemőápolási tanácsok vagy az eladni kívánt ruhák fotói mellett időnként heves érzelmeket kavarnak egy biztosítási ügynökről, tanácsadóról szóló posztok, hozzászólások. Nevét a netes fórumon ritkán írják le (azért láttunk rá példát), de miután megkerestünk néhány édesanyát hozzászólása alapján, öten elárulták, ki az illető, és mindannyian ugyanazt a férfit nevezték meg. Természetesen arról is érdeklődtünk, mi volt a problémájuk a tanácsadóval, és hát nem kevés dolgot soroltak fel.

Az édesanyák sérelmezik például az ügynök időzítését. Volt olyan család, amelyhez például egy-két nappal az anyuka és a baba kórházból való hazaköltözése után állított be, noha általában a szülők ilyenkor kifejezetten vágynak a nyugalomra, a meghitt családi együttlétre (arról nem beszélve, hogy a csecsemők kórházban kialakult életritmusa otthon sokszor felborul, nem alszanak jól, és a szülők is ennek megfelelően igencsak fáradtak).

Az anyukák szerint sokszor füllentett már az ügynök

De a lapunknak nyilatkozó anyukák azon is kiakadtak, hogy honnan szerzi meg a biztosítási ügynök a telefonszámukat vagy a lakáscímüket. Volt, aki a kórházban kapott ingyenes kismama-ajándékcsomaghoz mellékelt nyomtatványt szándékosan nem töltötte ki (ez nem is kötelező) – őt nem érte el az ügynök, viszont a férjét igen, noha az ő számát biztosan nem adták meg sehol. Az édesanyák szerint a szóban forgó tanácsadó bemutatkozásakor sokszor nem egyértelműsíti a szándékát vagy a kínált terméket, esetleg szót sem ejt arról, hogy biztosítótól érkezett, inkább füllent egyet. „Arra hivatkozott, hogy gyermekvédelmesektől jönne hozzánk, persze a párom megijedt és egyből igent mondott a találkozóra” – mondta egy anyuka. „Amikor rákérdeztem, hogy milyen ügyben keresett meg, csak annyit mondott, hogy pénzről lenne szó” – írta egy másik. Egy édesanyának pedig öt éve kórházi vezetőként mutatkozott be, akinek az a feladata, hogy tartsa a kismamákkal a kapcsolatot, keresse fel őket otthonukban.

Sok szülő panaszkodott az ügynök stílusa miatt

De a legtöbb gondjuk a lapunknak nyilatkozó szülők­nek az ügynök stílusával volt. Idézetek az anyukáktól: „Talán megtakarítást akart nagy dumával ránk tukmálni a babának. Mondtuk, hogy nem érdekel minket az ajánlat. Azt mondta, gondoljuk át, majd felhív. Egy-két nap múlva megjelent, a férjem mondta, hogy továbbra sem érdekel minket a dolog, ekkor vált bunkóvá, kiosztott minket, hogy nem törődünk a gyerek jövőjével”.

„Nekem volt egy-két keresztkérdésem, mert alapvetően kötni szerettem volna valamilyen megtakarítást a kislányom részére és utánaolvasgattam a lehetőségeknek. Semmire nem tudott válaszolni… arrogáns, bunkó, lenéző stílussal beszélt. Mondtam, szeretnénk gondolkodni a remek ajánlaton. Másnap jött, először ráfeküdt a kaputelefonra és miután én nem engedtem be, azt hazudta az egyik lakónak, hogy az édesapám.”

Egy anyuka pedig megbeszélte az ügynökkel, hogy személyesen találkoznak a család házában, csakhogy amikor a férfi odaért, az anya éppen etette a babát, így nem tudott kaput nyitni – mire az illető vagy fél órán keresztül kiabált, és dudált befelé. Ez a hölgy arról is beszámolt, hogy a férfi ezután még rengetegszer felhívta, SMS-t küldött neki, míg végül férje rátelefonált, hogy hagyja őket békén.

A közösségi oldalakra sok családi fotó is felkerül, melyek hasznos információk lehetnek a különböző üzletkötőknek Illusztráció fotó Forrás: Shutterstock.com

Az ügynök kijelentette: nem a kórházból szerzi meg az anyukák elérhetőségét

Természetesen az édesanyák panaszaival megkerestük a beazonosított tanácsadót, szem előtt tartva, hogy a direkt marketing – attól, hogy ez a fajta személyes megkeresés egyeseknek nem tetszik – régóta létező, bevett üzletkötési módszer, amelyet jogszabályok sem tiltanak. Másrészt viszont léteznek olyan általános emberi viselkedési normák, etikai és udvariassági szabályok, amelyeket illendő (lenne) neki is betartania, saját érdekében is, ha hatékonyan akarja végezni a munkáját, és nem szeretne mindenhol zárt ajtókba ütközni.

Az egyik vezető biztosító üzletkötőjeként dolgozó úrral végigvettük a vele szemben megfogalmazott kritikákat. Kijelentette: nem a kórházból szerzi meg a családok elérhetőségeit. – A Facebook tele van az újszülött gyerekek fényképeivel, a szülők nem nagyon titkolóznak. Az újságokban is megjelennek az anyakönyvi hírek. A mai világban a címeket nem olyan nehéz kideríteni. A tudakozóban is megadják sok édesanya telefonszámát, ha nincs letitkosítva – mondta. Hozzátette: miután 25 éve van a pályán, sok családhoz ajánlások alapján jut el. Rengeteg közös képviselővel ápol jó kapcsolatot, időnként ők is szólnak neki, hogy a házukban született egy baba. Kollégáival is nyilván megosztják egymás között az információkat. Hozzátette: bár ő nem szorul rá, vannak olyan cégek, amelyek megszabott összegért a megadott szempontok szerint összegyűjtenek neveket és címeket (például akár kismamákét vagy nyugdíjasokét).

A biztosítási ügynök állította: soha nem keres fel kismamát otthon az első két hétben

– Nekem is van három gyerekem, tudom jól, hogy ilyenkor az anyukák nem szívesen fogadnak vendéget. Ha megvan a telefonszám, akkor felhívom, bemutatkozok, elmondom, miért keresem, ha érdekli őket az ajánlat, időpontot egyeztetünk. Ha nem sikerül kideríteni a számot, akkor megyek személyesen, de nem kora reggel és késő este, csak 10 és délután 4-5 óra között. Kopogtatni szoktam, nem csöngetni – mondta. Kiemelte: ha valaki ezen a területen dolgozik, nem ülhet benn az irodában, várva, hogy valaki végre bemenjen szerződést kötni. Neki muszáj járni a potenciális ügyfelekhez, bízva abban, hogy érdekelni fogja őket az ajánlat. Ez nem kevés energiát igényel, Kecskeméten kívül gyakran megfordul Nagykőrösön, Nyárlőrincen, Kerekegyházán, Ballószögön, Ladánybenén.

„Azt sem írja elő semmi, hogy nem ismerkedhetek könyvtárban, vagy buszon” – fűzte hozzá.

Azt a férfi tagadta, hogy másnak adná ki magát, szerinte mindig az ismert biztosító üzletkötőjeként mutatkozik be, ha van rá alkalma, névjegykártyát ad, és röviden felvázolja az általa kínált termékeket. Ez lényegében egy családi csomag, amelybe beletartozhat élet-, baleset- és egészségbiztosítás vagy megtakarítás is.

És végül a stílus

Azt az üzletkötő is elismerte, hogy nemegy konfliktusa volt már ügyfelekkel, de kijelentette: ő nem zaklat senkit.

– Aki ilyet állít, annak azt bizonyítania is kellene! A zaklatásnak megvan a büntető törvénykönyvben a meghatározása, komolyan gondolják, hogy én azt kimerítem? Iskolázott ember vagyok, nem egy bunkó! Senkivel nem erősködöm, ha nem érdekli az ajánlat. Több ezer szerződésem van, valamelyik 18-20 éves. Mindig elnézést kérek, ha valakit rosszkor hívok, mert éppen a babával van elfoglalva, ilyenkor már teszem is le a telefont – válaszolta az ügynök. A rá érkező panaszokat tehát nem tartja megalapozottnak, szerinte az egész „lejáratás” mögött egy régi, irigy és rosszindulatú kolléganője áll, ő hergeli ellene a barátnőit.

Beszélgetésünk végén az üzletkötő kijelentette: a tanulságokat leszűrte, ezután akkor is ötször elnézést fog kérni, ha azt eddig nem tartotta indokoltnak, senkit nem keres kétszer, és:

„a lehető legkörültekintőbben, visszafogottabban, a legnagyobb alázattal, az édesanyák érdekeit maximálisan szem előtt tartva fog dolgozni”.

Régóta nem kaptak panaszt a biztosításközvetítőre

Megkerestük a biztosítót is, nyilatkozatukból kiderült: a cikk főszereplője függő biztosításközvetítői tevékenységet végez számukra, és 2013-ban egy fogyasztói panaszbejelentés alapján vizsgálatot folytattak le ügyében. – Ennek eredményeként a megkereső felet a kellő részletességgel érdemben tájékoztattuk, a biztosításközvetítő felé pedig a szükséges figyelemfelhívást megtettük. Jogosulatlan adatgyűjtési tevékenységre utaló tényt, körülményt nem tárt fel a vizsgálat – közölte a biztosító. Azóta a tanácsadó közvetítői tevékenységével és viselkedésével kapcsolatos hasonló panaszt nem kaptak.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában