Jobb Veled a Világ Alapítvány

2023.11.09. 13:35

Sok Bács-Kiskun vármegyei óvoda és iskola csatlakozott a Boldogságóra Programhoz

A Jobb Veled a Világ Alapítvány 10 éve indította el a Boldogságóra Programot óvodák és általános iskolák számára, amely egy egész tanéven át tartó, érzelmi intelligenciát, erősségközpontú gondolkodást és önbizalmat fejlesztő élménypedagógiai programokat foglal magába. A 2023/2024-es tanévben szeptember 30-ig lehetett jelentkezni a programba, melyhez Bács-Kiskun vármegyéből összesen 75 intézmény csatlakozott. A résztvevők hónapról hónapra egy-egy témát járnak körül, amely segíti és támogatja a gyerekeket a hétköznapi problémákkal való megküzdésben.

Pozsgai Ákos

A felvétel Jánoshalmán, a Gyermeklánc Óvoda és Bölcsőde, Család- és Gyermekjóléti Központ Radnóti u. 12. szám alatti óvodájában készült

Fotó: Pozsgai Ákos

A Boldogságóra Program töretlen népszerűségnek örvend a pedagógusok és a gyerekek körében. A 2023/2024-es tanévhez kapcsolódóan országosan idén is közel 1500 oktatási intézmény csatlakozott a programhoz, amely nemcsak hazánkban népszerű, ugyanis az elmúlt években Ausztriában, Szlovákiában, Lengyelországban, Romániában, Ukrajnában, Szerbiában, sőt Írországban is jelen van már az Alapítvány módszertana.

A program négy korcsoport, a 3-6, a 6-10, a 10-14 és a 14-18 év közötti korosztály számára biztosít módszertant és ahhoz szükséges segédeszközöket, tankönyveket, munkafüzeteket, a pedagógusoknak pedig ingyenes online segédanyagokat. A diákok a tanév során 10 egymásra épülő témát dolgoznak fel, amelyek fokról fokra ismertetik meg a boldogság különböző összetevőit, feltételeit. Ezek sorrendben: a hála, az optimizmus, társas kapcsolatok, boldogító jó cselekedetek, célok kitűzése és elérése, megküzdési stratégiák, apró örömök élvezete, megbocsátás, testmozgás és fenntartható boldogság.

A program módszertanát a pozitív pszichológia tudományos eredményeire építve dolgozták ki a pszichológusok, pedagógusok, kutatóprofesszorok munkájának segítségével, melyet azóta is folyamatosan fejlesztenek. 

Az elmúlt 10 év eredményei és az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karának Pozitív Pszichológia kutatása is igazolta, hogy a boldogságórán elsajátítottak hatására a tanulók optimistábbak, magabiztosabbak és kitartóbbak, mint a korosztálybeli társaik, jobb teljesítményt érnek el az ötletgazdagságot és a gondolkodásbeli rugalmasságot vizsgáló tesztekben. Ezen kívül fejlődik a tanulók empátia készségei és szociális érzékenysége is.

A Boldogságóra Program célja ugyanakkor nem az, hogy problémamentes életmodellt állítson a fiatalok elé, hanem hogy vezérfonalat adjon a résztvevőknek, hogy könnyebben nézzenek szembe a mindennapi kihívásokkal, képesek legyenek megbirkózni az eléjük kerülő problémákkal, valamint, hogy lehetőséget adjon a testi-lelki egészségük megtartásához szükséges szempontok felfedezésére és tudatosítására.

A Boldogságóra programhoz kapcsolódó intézmények számára 2014 óta meghirdetik a Boldog Óvoda és Iskola címet. Az évek során egyre újabb és újabb intézménytípusok jelentkeztek a Boldogságóra programhoz való kapcsolódási szándékukkal, így immár megpályázható a Boldog Kollégium, Boldog Egyetemi Kar, Boldog Gyermekotthon, Boldog Gyermekvédelmi Központ és a Boldog Pedagógiai Szakszolgálat cím is. 

A 2022/23 tanévre vonatkozóan 1450 sikeres pályázat érkezett, melyek jelentős része címmegtartó, vagyis az adott intézmény évek óta folyamatosan használja a programot, illetve egy-egy intézményen belül egyre több pedagógus csatlakozik hozzá, megszerezve ezzel a kitüntető örökös címet.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában