Kecskemét

2019.11.26. 15:38

Önkormányzat az IC-ügyben: megengedhetetlen, elfogadhatatlan

A MÁV nem egyeztetett a kecskeméti önkormányzattal az InterCity-vonatok új menetrendjéről, hidegzuhanyként érte a városvezetést is változtatás terve – közölte kedden Takács Valentina, az önkormányzat kommunikációs vezetője.

Hraskó István

Fotó: Bús Csaba

Mint azt megírtuk, december 15-én lép életbe a MÁV új, 2019-2020-as menetrendje. Múlt pénteken kiderült, a Budapest-Cegléd-Kecskemét-Kiskunfélegyháza-Szeged vonalon változik az ütemesen közlekedő InterCity-vonatok menetrendje és megállási rendje: naponta 2 vonatpár Szeged és Budapest-Nyugati között nem áll meg, menetideje így 18 perccel rövidül (így teszik meg majd 2 óra 4 perc alatt a körülbelül 180 kilométeres távot, ami 90 km/órás átlagsebességnek felel meg). A gyorsított vonatok megállásainak pótlása érdekében új vonatok közlekednek Kőbánya-Kispest és Kecskemét között. Az IC738-as és IC1733-es számú, Szent Gellért InterCity helyett Televonatok közlekednek vasárnapokon. A Televonat a Nyugati pályaudvarról 11:28-kor indul, felszállás céljából megáll Zuglón és Kőbánya-Kispesten, továbbá le- és felszállás céljából Kecskeméten. A Televonat Szegedről 14:12-kor indul, megáll Kecskeméten, leszállás céljából pedig Kőbánya-Kispesten és Zuglón.

Hétfőn tartott sajtótájékoztatót az ellenzéki Szövetség a Hírös Városért Egyesület, ezen elhangzott: aláírásgyűjtésbe kezdenek, hogy “még a bevezetés előtt vonják vissza az új, vasútellenes menetrendet”. Király József képviselő elmondta, hogy egyéb eszköz is van a kezükben, amivel nyomás alá helyeznék a MÁV-ot és a decemberi közgyűlésen is felszólalnak a kérdésben.

Kedden egy más témában tartott sajtótájékoztatón Takács Valentina, az önkormányzat kommunikációs vezetője is kitért az ügyre. Elmondta, a városvezetést “hidegzuhanyként érte” az IC járatokkal kapcsolatos módosítás.

– Egyeztetés nem zajlott le Kecskeméttel, és meggyőződésünk, hogy a többi várossal sem, nem tudunk róla. Ezt elfogadhatatlannak tartjuk, mindenképpen lépünk ebben az ügyben – jelentette ki Takács Valentina, pár pillanattal később a “megengedhetetlen” jelzőt is használva. Mint elmondta, Szemereyné Pataki Klaudia polgármester – a többi város támogatását is kérve – az illetékesekhez fordul, Kecskemét két országgyűlési képviselője, dr. Salacz László és dr. Zombor Gábor biztosította támogatásáról. A kommunikációs vezető úgy véli, az örvendetes lenne, ha a MÁV plusz szolgáltatással bővítené tevékenységét, de ezt ne úgy tegye, hogy a meglévő járatokat “megkurtítja”. Végül azzal zárta szavait: mindenkit arra biztatnak, hogy tegye meg a szükséges lépéseket, és jelezze véleményét, “ha más nem azzal, hogy aláír”.

A mostani vihar különösen annak fényében érdekes, hogy alig tíz napja kötött együttműködési megállapodást a Kecskeméti Közlekedési Központ és a MÁV-START Zrt., bejelentve, hogy nagy hangsúlyt kívánnak fektetni a vasúti menetrend és helyi buszok menetrendjének, valamint a jegyek és bérletek díjainak összehangolására.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában