2021.11.08. 19:39
A médiaköltésekről vitáztak Kalocsán
A Társadalmi Ellenőrző és Településfejlesztési Társulás (TEIT) sajtómegjelenítésekre fordított költségvetését tárgyalták Kalocsán.
20211026 Kalocsa Kalocsa önkormányzat képviselő-testületi ülésén Társadalmi Ellenőrző, Információs és Településfejlesztési Társulás TEIT beszámolója, vita. A testületi ülésen több önkormányzati képviselő kifogásolta a TEIT médiaköltéseit Fotó: Gábor János GJ Petőfi Népe PN
Fotó: Gábor János
Több városatya is aránytalanul magasnak találta a TEIT sajtómegjelenésekre fordított költségeit ahhoz képest, hogy azok mennyi emberhez juthatnak el. A 16 települést tömörítő, évi mintegy 300 milliós költségvetéssel működő tanács 2020-as tevékenységéről a legutóbbi képviselő-testületi ülésen tartott beszámolót a polgármester. Dr. Filvig Géza a TEIT elnöki posztját is betölti, ezért Király Róbert városatya nála érdeklődött, hogy indokolt-e 24 ezres példányszámban ingyenes újságot teríteni, amikor annak elérési eredményei kérdésesek. Szóvá tette a videós tartalmak gyártását is: úgy véli, ezek nem lehettek olcsók, a YouTube-on mégis mindössze 49 megtekintést produkáltak.
Filvig Géza elmondta: a társulásnak szerződéses kötelezettsége a nyomtatott megjelenés, amihez a támogató Paksi Atomerőmű ragaszkodik.
Értekezleteken a tagság is tárgyalta már, hogy indokolt-e a példányszám, hiszen a lap szakmai, atomenergiával kapcsolatos témái nyilván csak a közönség egy szűk körét fogják meg.
A polgármester kifejtette: éppen a hatékonyabb információáramlás miatt hoztak létre Facebook- és Instagram-oldalakat – bár ezek népszerűsítésével még rengeteg teendő lenne, ismerte el. Mint kiderült a videókészítés (évente négy darab) szintén kötelező feladat, de az egyenkénti bekerülési költségekkel nincs tisztában.
Dr. Bagó Zoltán képviselő további, médiaköltéseket firtató kérdéseire reagálva részletezte: különböző támogatások címén Kalocsa évi 98 millió forintot kap a TEIT-től, de a tájékoztatási feladatokat nem ebből a keretből fizetik, mivel a sajtóorgánumokkal nem a város, hanem maga a Társulás köt szerződést. Megjelenésekre évente 10-10,5 millió forintot fordítanak – ebből helyi és régiós felületeken kapnak helyet, de foglalkoztatnak egy-egy médiavállalkozást a Duna nyugati, illetve keleti partján is. Utóbbi szerződést a polgármester egykori kampányfőnökének cége, a Onecreative Marketing Professional Kft. nyerte el, mutatott rá Bagó Zoltán, mire Filvig Géza jelezte: a cég ugyan kecskeméti székhelyű, de van kalocsai telephelye, ezért esett rá a választás.