kalocsa

2021.11.08. 19:39

A médiaköltésekről vitáztak Kalocsán

A Társadalmi Ellenőrző és Településfejlesztési Társulás (TEIT) sajtómegjelenítésekre fordított költségvetését tárgyalták Kalocsán.

Gábor János

20211026 Kalocsa Kalocsa önkormányzat képviselő-testületi ülésén Társadalmi Ellenőrző, Információs és Településfejlesztési Társulás TEIT beszámolója, vita. A testületi ülésen több önkormányzati képviselő kifogásolta a TEIT médiaköltéseit Fotó: Gábor János GJ Petőfi Népe PN

Fotó: Gábor János

Több városatya is aránytalanul magasnak találta a TEIT sajtómegjelenésekre fordított költségeit ahhoz képest, hogy azok mennyi emberhez juthatnak el. A 16 települést tömörítő, évi mintegy 300 milliós költségvetéssel működő tanács 2020-as tevékenységéről a legutóbbi képviselő-testületi ülésen tartott beszámolót a polgármester. Dr. Filvig Géza a TEIT elnöki posztját is betölti, ezért Király Róbert városatya nála érdeklődött, hogy indokolt-e 24 ezres példányszámban ingyenes újságot teríteni, amikor annak elérési eredményei kérdésesek. Szóvá tette a videós tartalmak gyártását is: úgy véli, ezek nem lehettek olcsók, a YouTube-on mégis mindössze 49 megtekintést produkáltak.

Filvig Géza elmondta: a társulásnak szerződéses kötelezettsége a nyomtatott megjelenés, amihez a támogató Paksi Atomerőmű ragaszkodik.

Értekezleteken a tagság is tárgyalta már, hogy indokolt-e a példányszám, hiszen a lap szakmai, atomenergiával kapcsolatos témái nyilván csak a közönség egy szűk körét fogják meg.

A polgármester kifejtette: éppen a hatékonyabb információáramlás miatt hoztak létre Facebook- és Instagram-oldalakat – bár ezek népszerűsítésével még rengeteg teendő lenne, ismerte el. Mint kiderült a videókészítés (é­ven­te négy darab) szintén kö­te­le­ző feladat, de az egyenkén­ti bekerülési költségekkel nincs tisztában.

Dr. Bagó Zoltán képviselő további, médiaköltéseket firtató kérdéseire reagálva részletezte: különböző támogatások címén Kalocsa évi 98 millió forintot kap a TEIT-től, de a tájékoztatási feladatokat nem ebből a keretből fizetik, mivel a sajtóorgánumokkal nem a város, hanem maga a Társulás köt szerződést. Megjelenésekre évente 10-10,5 millió forintot fordítanak – ebből helyi és régiós felületeken kapnak helyet, de foglalkoztatnak egy-egy médiavállalkozást a Duna nyugati, illetve keleti partján is. Utóbbi szerződést a polgármester egykori kampányfőnökének cége, a Onecreative Marketing Professional Kft. nyerte el, mutatott rá Bagó Zoltán, mire Filvig Géza jelezte: a cég ugyan kecskeméti székhelyű, de van kalocsai telephelye, ezért esett rá a választás.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!