Csúnya húzás

2019.02.13. 12:09

A magyarokon gúnyolódik az Opel

Szándékosan kelti Magyarország rossz hírét a német Opel autóreklámja, amelyet hazánkban és külföldön is folyamatosan adnak a televíziók.

A felvételeken a reklámozott autómárka egyik képviselője a történelmi örökségként megőrzött macskaköves utakon és egy fekvőrendőrön is átszáguld a hatás kedvéért, ezzel illusztrálva, hogy Budapest „hepehupás”. Igaz, néhány valódi kátyút is mutatnak, de melyik nagyvárosban nincsenek ilyenek? – teszi fel a kérdést az autóreklámról írt figyelemfelhívó cikkében a Ripost, emlékeztetve, hogy a német cég azt a várost hozta ilyen méltatlan helyzetbe, amelyet a napokban választottak Európa legjobb úti céljának az utazók.

„Ez Budapest. Gyönyörű, de néha elég hepehupás. Ő Kristóf, aki szereti, ha minden simán megy. Köszönjük, Budapest, hogy emlékeztetsz rá, milyen kényelmesek ergonomikus üléseink. Opel Grandland X. Német minőség mindannyiunknak”

- hangzik el a húsz másodpercnyi szpotban, miközben az autó egyebek mellett a VIII. kerületi Dobozi utca macskakövein és a Markó utca ugyancsak kockaköves részén halad.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=20&v=mTAlib4DVXk

„A kérdések tendenciózusan azt sugallják, hogy az Opel-reklám a budapesti utakról akar rossz képet festeni, ami nem igaz, és nem kívánjuk kommentálni. A reklám az Opel Grandland X és a AGR-ülések kényelméről szól” – ezt válaszolta a Ripost kérdéseire az Opel Magyarország PR-igazgatója.

A lap a reklám felelőse után kutatva megkereste az Opel médiaügynökségét, a MediaComot is, ahol arról tájékoztattak, hogy a cég médiamegjelenéseit ugyan ők szervezik, a reklámanyag elkészítése azonban nem az ő feladatuk. Azt, hogy kié, nem árulták el, ahogyan nem érkezett válasz a lap többi kérdésére sem az Opel magyarországi képviseletétől.

A Ripost szerint a reklámfilm rosszindulatából mit sem von le, hogy a magyar autósokat valóban bosszantják a kátyús utak, a fölöslegesen kihelyezett fekvőrendőrök. A főutak karbantartása a főváros, a mellékutaké a kerületek feladata – írják cikkükben, ezért Budapest polgármesteri hivatalát is megkérdezték többek között arról, tervezik-e az utak – köztük a reklámfilmben szereplő Markó utca és Dobozi utca – felújítását.

Az önkormányzat az újságírói kérdéseket a BKK-hoz irányította át, ahonnan az a válasz érkezett, hogy más utakkal egyetemben még idén nyáron sor kerül a Dobozi utca Népszínház utca és Fiumei út közötti szakaszának felújítására.

„A járókelők és az internetezők véleménye: söprögessen csak a cég és minden német a saját háza táján. De az is kapja össze magát, akinek az a dolga, hogy a magyar fővárosban zötyögés és az Opel kényelmes ülései nélkül is lehessen autózni!”

- summázza a Ripost összeállítása az olvasói véleményeket.

Borítóképünk kivágás a fenti reklámfilmből

Ezek is érdekelhetik