legyen jó a kedve!

2018.02.08. 17:36

Fáradt vagy lehangolt? Mámorító illatok segíthetnek

Elég néhány csepp illóolaj a párologtatóba, és hamarosan már jobban is érezheti magát. Eláruljuk, mikor melyik illatot érdemes választania.

Felfrissülés borsmentával

Fáradt, kimerült, egy épkézláb gondolat sem jut az eszébe? Nyugodtan bízza önmagát a borsmenta frissítő erejére! Éterikus olaja felélénkít és fokozza a vérkeringést, így ön újra fitt és üde lesz. Csepegtessen némi bors mentaolajat egy papír zsebkendőre, és néhányszor szagoljon bele. Az olaj a halánték masszírozásához is jó, kitisztítja a fejet, hűsít, és enyhíti a stressz okozta fejfájást.

Tipp: Ha nem szereti az illóolajat, próbálja ki teaként a borsmentát. Öntsön le egy csésze forró vízzel 1 teáskanál fekete teát és 1 marék friss borsmentalevelet, majd hagyja ázni 10 percig. Szűrje le, és akkor fogyassza, ha úgy érzi, új erőre van szüksége.

Ilang-ilang: érzéki örömök

Hunyja be a szemét, és élvezze a pillanatot: egyik illat sem olyan csábító, mint a szédítően édes ilang-ilang aromája. Nem csoda, hogy rengeteg parfüm alapanyagául is szolgál. Illatos masszázst úgy készíthet belőle, ha 20 cseppnyit összekever 100 ml jojobaolajjal. Lágy mozdulatokkal masszírozza be a bőrébe – írja a Vasárnap Reggel.

Tipp: Párologtatáshoz keverje össze az ilang-ilang olajat egy kevés grépfrút- és pacsuliolajjal. A grépfrút élénkítő, a pacsuli pedig enyhén izgató hatású.

Pihenjen levendulával!

Esténként csak nehezen tud kikapcsolni? Ne vigye magával az ágyba az aggodalmait, használja inkább a levendula nyugtató hatását! Így készítsen „jó éjszakát!”-fürdőt: 5 csepp levendulaolajat keverjen el 50 ml tejszínnel, és adja a fürdővizéhez. Hasonló hatást érhet el, ha 3 csepp levendulaolajat, valamint 2 evőkanál tejszínt kever a lábfürdőjéhez.

Tipp: Egy pohár forró vízben keverjen össze 2 csepp levendulaolajat és 1 teáskanál mézet. Naponta háromszor fogyassza, az utolsó pohárral közvetlenül elalvás előtt.

Citrusillatokkal a jó hangulatért

Narancs, citrom, grépfrút, mandarin és citromfű: a friss, gyümölcsös aromaolajok elűzik a stresszt, és ideálisak a téli depresszió ellen. Párologtatáshoz a citrus olajokat hangulata szerint keverheti egymással, mindegyik remekül harmonizál a másikkal. Ha extra ellazulásra vágyik, adjon hozzá 1-2 csepp vanília- vagy fahéjolajat is.

Tipp: Készítsen aromafürdőt! A tusfürdőbe csepegtetett citrusolajok még a nehezen ébredőket is felélénkítik. Keverjen az illatmentes tusfürdőbe pár csepp narancs- és citromfűolajat, és meglátja, máris mennyivel könnyebben indul majd a reggel!

Lazító rozmaring

Nélkülözhetetlen azok számára, akik nehéz fizikai munkát végeznek, vagy sokat sportolnak. Figyelem: terhesség és epilepszia esetén kerülje! Masszázsolajba keverve enyhítheti vele a fájó izmok és a reumás fájdalmak kínjait, de hideg borogatást is készíthet, ha rándulás okozta a fájdalmat. Tegyen 4-6 csepp rozmaringolajat a hideg vízzel át itatott törülközőre, és helyezze a sérülést szenvedett végtagra.

Tipp: Ha hajápoló termékbe, például samponba keveri a rozmaringot, megszüntetheti a korpásodást.

Rózsa: balzsam a léleknek

Nincs még egy olyan aroma, amelyet olyan gyakran használnának, mint a rózsáét. Megnyugtatja a lelket, ápolja a bőrt, emellett pedig rendkívül finom és nőies az illata. Keverjen el 5 csepp rózsaolajat 50 ml tejszínnel, és öntse a fürdővízzel teli kádba. A tejszín által az éterikus olajok vízben oldódóvá válnak. Élvezze az illatos kényeztetést 20 percen keresztül!

Tipp: A hálószobában és a nappaliban helyezzen el vízzel és friss rózsaszirmokkal teli tálakat. Amellett, hogy nagyon mutatósak, varázslatos illatuk oldja a feszültséget és segíti az ellazulást.

Képek: Shutterstock

 

Címkék#olaj

Ezek is érdekelhetik