Hírek

2008.04.04. 08:32

A 4-es metró uniós pályázatáról tárgyal pénteken a főváros vezetése

A 4-es metró 1-es és 2-es szakaszának 517 milliárd forintos összköltségéből 350 milliárd forintra az EU Kohéziós Alapjánál kíván pályázni a fővárosi önkormányzat - tudta meg az MTI kormánypárti fővárosi politikusoktól.

BAMA

Tájékoztatásuk szerint a Főpolgármesteri Kabinet pénteken rendkívüli ülésen tárgyal első olvasatban Hagyó Miklós (MSZP)  főpolgármester-helyettes előterjesztésében az uniós pályázatról. A Nemzeti Fejlesztési Ügynökséghez benyújtandó pályázatról április 14-én tárgyal ismét a városvezetés, a hó végén pedig a Fővárosi Közgyűlés is véglegesítheti azt.

Az adatvédelmi ombudsman állásfoglalásának megfelelően a teljes pályázati anyagot csak a kormány döntése után hozzák nyilvánosságra.  A kabinet elé került tájékoztatót Hagyó Miklós betegsége miatt Horváth Csaba főpolgármester-helyettes írta alá. A hónap végi közgyűlési javaslattól eltérően a kabinet előterjesztője Ikvai-Szabó Imre (SZDSZ) pénzügyi főpolgármester-helyettes. A tájékoztató egyebek közt kitér arra is, hogy a jelenleg hatályos metrószerződések közül többet is módosítani kell a következő hónapokban. A kormány várhatóan az első fél évben, az EU pedig az év végén határozhat a 4-es metró támogatásáról - közölték a kormánypárti politikusok.

Demszky Gábor főpolgármester csütörtökön az egy évvel ezelőtt kezdődött, s már összesen 3,7 kilométernél tartó alagútfúrási munka  kapcsán tartott szakmai tájékoztatón leszögezte, hogy a metró minden  állomása, így a Fővám téri is megépül. Ennek technológiájáról, hogy a pesti oldalról kiindulva fúrják-e meg a peronalagutat, vagy a Dunában emelt mesterséges szigetről, felülről építik meg, rövidesen döntenek. Várható az is, hogy nemcsak a Fővám téri, hanem a Gellért téri állomás építése is csúszik néhány hónapot a munkafolyamatok bonyolultsága miatt.

Ezek is érdekelhetik