országszerte

2020.02.12. 17:30

Összekapcsolják a közúti és vasúti közösségi közlekedést

Hamarosan kezdődik az intermodális csomópontok fejlesztése.

Pocsaj, 2017. április 3. Utasok a peronon a Pocsaj-Esztár vasútállomáson 2017. április 3-án. A két település közös vasútállomásán - az országban elsõként – közvetlenül a vasúti peron mellé épült a buszmegálló, ahol április 1-jétõl a menetrend szerint közlekedõ helyközi autóbuszok is megállnak, így megkönnyítve az utasok átszállását. A fejlesztés részeként új akadálymentes vasúti peronokat, buszfordulókat, autóbuszmegállókat, kandelábersort, valós idejû audiovizuális utastájékoztató táblát és térfigyelõrendszert is kiépítettek. Az Észak-magyarországi Közlekedési Központ a vasútállomásról induló vonatokhoz igazítja a buszmenetrendjét, és két új buszjáratot is indít. MTI Fotó: Czeglédi Zsolt

Forrás: MTI

Fotó: Czeglédi Zsolt

Több mint tucatnyi városban kezdik meg a közeljövőben az intermodális csomópontok fejlesztését az országban – írta a Magyar Nemzet.

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy

a vasútállomás mellé közvetlenül odatelepítik a buszpályaudvart, hogy az átszálláshoz ne kelljen utazni.

A pályaudvarokat és környezetüket felújítják, és P+R, B+R parkolókat is építenek. Fontos elem a közös utastájékoztató rendszer, amely tartalmazza az átszálláshoz szükséges információkat, valamint a közös jegypénztár. Ez a fejlesztés teszi lehetővé végső soron, hogy a MÁV és Volán menetrendjét összehangolják.

Az intermodális csomópontok megvalósítása területén legelőrébb Kaposvár tart, ahol az év végére befejeződhet az új közlekedési csomópont kivitelezése. A megyeszékhelyek közül elsőként Somogyban kezdődött meg a közlekedési központ építése, amely a Modern városok program finanszírozásában valósul meg 17,7 milliárd forintból.

Az év elején megkezdődhetnek a szombathelyi közösségi közlekedés új központjának tervezési munkálatai, az uniós közbeszerzési értesítő szerint a projekt költsége nettó 358 millió forint.

A székesfehérvári vasútállomás intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztése és a P+R parkolók kialakításának projektje jelenleg előkészítési fázisban van. Debrecenben sok év tervezése és több sikertelen közbeszerzés után sincs érvényes kivitelezési pályázat a főpályaudvar felújítására.

Miskolcon ugyancsak felülvizsgálta a kormány a korábbi terveket. A közbeszerzési értesítő szerint a beruházó Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő előkészítési és tervezési feladatokra jelenleg is keres kivitelezőket Dunaújváros, Eger, Kőszeg, Kecskemét közlekedési központjának megvalósítására.

Esztergomban már elkészült a fejlesztés, ez a helyi önkormányzat határozatából derül ki, amelyben hozzáigazították a helyi közösségi közlekedési járatok menetrendjét a vasúthoz.

Egy 2016-os kormányhatározat Kaposvárnak 10,5, Miskolcnak 7,5, Nyíregyházának hat-, Székesfehérvárnak 6,5, Tatabánya-Bicskének 11,5 milliárd forintot különített el a közlekedési központok kialakítására.

Borítókép: Utasok a peronon a Pocsaj-Esztár vasútállomáson 2017. április 3-án. A két település közös vasútállomásán – az országban elsőként, közvetlenül a vasúti peron mellé épült a buszmegálló, ahol április 1-jétõl a menetrend szerint közlekedő helyközi autóbuszok is megállnak, így megkönnyítve az utasok átszállását.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában