Közélet

2015.10.29. 06:48

Az ott élők szerint még több autó állhat meg az utcákban

A kecskeméti Fűzfa utcában és a környéken lakók attól tartanak, hogy a Kuruc körút négysávúsításával még több autó fog parkolni az utcájukban. Gondjaik megoldására a környék közlekedési rendjének felülvizsgálatát, egyirányúsítást és fizető parkolók kialakítását látják megoldásnak.

Zsámbóki Dóra

Október derekán elkezdődtek a kecskeméti Kuruc körút átépítési munkálatai. A nagykörút ezen szakaszát négysávúsítják. A csaknem 400 millió forintos, december közepére elkészülő beruházás régóta húzódó problémákra mutatott rá. A Kuruc körúton van a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Bács-Kiskun megyei igazgatósága. Eddig a NAV-val szemben le tudták parkolni autóikat az ott dolgozók, illetve az adóhatósághoz érkező ügyfelek, a körút átépítésével, kiszélesítésével viszont megszűnnek ezek a parkolóhelyek.

A Fűzfa és a Fehér utcában, illetve a környéken lakók számára már eddig is sok bosszúságot okozott a házaik előtt parkoló rengeteg autó. A Fűzfa utca végén van a munkaügyi központ, melynek ingyenes parkolója hamar megtelik, így az oda érkezők is a környező kis utcákban parkolnak, ahol szintén nem kell fizetni. A környéken ottjártunkkor, kedden délután jól látszott, hogy az autósok nem szívesen etetik az automatákat. Míg a Fűzfa utcában a Klapka utcától a körútig sorakoztak a kocsik az ingyenes parkolóhelyeken, addig például a Fecske utcai földhivatal előtt lévő fizetős parkolók kongtak az ürességtől.

A szűk utcákban így balesetveszélyessé válik a közlekedés, ráadásul többen, nem törődve semmivel, garázsok elé állnak. A környéken lakók szerint ez visszatérő probléma, legalábbis ez derült ki azon a helyszíni bejáráson, melyen részt vett Király József önkormányzati képviselő (MSZP), a Városrendészeti és Városüzemeltetési Bizottság elnöke is. Neki mondták el a lakók, hogy azt szeretnék, ha a város fizető parkolóhelyeket alakítana ki a forgalmas intézményeket övező kis utcákban is, ettől ugyanis azt remélnék, hogy nem parkolna boldog-boldogtalan a házaik elé. Most – mesélték – gyakran még a több háztömbnyire lévő bíróságok dolgozói is náluk állítják le autóikat egész napra. A Fűzfa utca egyirányúsításának kezdeményezését is kérték a bizottsági elnöktől, hiszen a szűk utcában jelenleg – részben a parkoló autók miatt is – nagyon nehézkes és balesetveszélyes a közlekedés.

Mint emlékezetes, korábban a Czollner tér nagy felháborodást keltő egyirányúsítását éppen azért vonták vissza a bizottság tagjai, mert a Kuruc körút átépítése miatt történő lezárások lehetetlenné tették volna a városrészben a közlekedést. A teret november 1-jén nyitják meg újra a kétirányú forgalom előtt. Az ebben a kérdésben született bizottsági indítványban olvasható, hogy a körút fejlesztéséhez kapcsolódóan a hatásterület forgalmi rendjének felülvizsgálatára külső szakértő bevonásával tanulmány készül. ”A tanulmány célja annak bemutatása, hogy a Kuruc körút fejlesztése milyen hatást gyakorol a Batthyány utca-Katona József tér-Csányi János körút-Bem utca -Kuruc körút-Erzsébet körút-Mezei utca-Horváth Döme körút által határolt terület úthálózatának forgalmára, illetve ebből adódóan milyen további forgalomszabályozási beavatkozások válnak szükségessé.” – olvasható a beadványban.

Ebbe a körbe beleesik a Fehér és a Fűzfa utca is, illetve azok környéke is. A tanulmány még nem készült el. Király József a bejáráson elmondta: a régi, szűk kecskeméti utcák, ahol parkoló autók nélkül is alig fér el két kocsi egymás mellett, nem bírják el a megnövekedett kétirányú forgalmat, ezért kezdeményezni fogja, hogy a kis utcák közlekedési rendjét vizsgálja felül a város.

A NAV megoldja a parkolókérdést

Takács Valentina, az önkormányzat kommunikációs vezetője kérdésünkre elmondta: az építkezés megkezdése előtt egyeztetést végeztek a NAV-val, ahol azt az ígéretet kapták, hogy az adóhatóság saját telken belül meg fogja oldani a dolgozók illetve az ügyfelek autóinak parkoltatását, tehát nem fognak hiányozni azok a parkolók, melyek eddig az épülettel szemben, a körúton voltak.

 

Ezek is érdekelhetik