Kecskemét / Nagykőrös

2021.09.16. 07:00

Sokan várják már a 441-es felújítását

Olvasónk kérdésre reagálva érdeklődtünk a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-nél, hogy mikor kezdődhet el az építkezés.

Hraskó István

Kecskemét és Katonatelep között négysávosra bővítik a 441-es számú utat

Fotó: Bús Csaba

Egyelőre a beérkezett ajánlatokat értékelik a 441-es főút felújítását célzó projektben, ha eredményes lesz a tender, év végén írhatják alá a szerződést – közölte hírportálunkkal a NIF.

Mint arról beszámoltunk, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) április elején jelentette meg az uniós közbeszerzési közlönyben az ajánlati felhívást a 441-es főút Kecskemét és Nagykőrös közötti szakaszának felújításáról. Az ajánlatokat május 4-ig nyújthatták be a kivitelezésre jelentkező cégek.

Olvasónk érdeklődött, hogy mi a helyzet, kiválasztották-e már a győztes céget, mikor kezdődik az építkezés? A NIF-nél érdeklődtünk, levelünkre azt válaszolták: a beérkezett ajánlatok értékelése jelenleg folyamatban van.

– Eredményes eljárás esetén a nyertes ajánlattevővel tervezetten 2021 végén megtörténhet a szerződéskötés. A szerződés a szükséges forrás rendelkezésre állása esetén lép hatályba – közölte a NIF, hangsúlyozva: nem automatikusan kezdődik el a kivitelezés.

Sokan várják már, hogy javulás történjen az út állapotában, hiszen – főleg a Mercedes-gyár miatt – az utóbbi években alaposan megnőtt a Kecskemét és Nagykőrös között ingázók száma. A NIF eredetileg csak burkolatmegerősítést tervezett a szakaszon, ám aztán a forgalomszámlálási adatok alapján indokoltnak látták továbbgondolni a beruházást.

Eszerint a 445-ös északi elkerülőtől (a Metro áruháznál lévő csomóponttól) egészen Katonatelep Nagykőrös felé eső végéig kétszer két sávosra szélesítenék az utat, Katonatelep végétől Nagykőrösig viszont maradna kétszer egy sávos a 441-es.

Összesen 6,2 kilométer hosszúságban erősítik meg a kétsávos burkolatot. A két sávról négy sávra bővítés az ajánlati felhívás szerint 2,8 kilométeren valósul meg. A forgalmi sávok 3,5 méter szélesek lesznek, a padkák 2,5 méteresek.

A korábbi információk szerint Katonatelep egészét a KRESZ szempontjából lakott területté fogják nyilvánítani, azaz a megengedett legnagyobb sebesség az 50 kilométer per óra lesz. A felhívásban az szerepelt, hogy hat jelzőlámpás csomópontot alakítanak ki, és egy darab lámpával biztosított gyalogátkelőhelyet létesítenek. A lámpák az ígéretek szerint össze lesznek hangolva zöldhullámra.

Borítóképünk illusztráció.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában