Foodex

2019.03.05. 14:51

Magyar vállalatok mutatkoznak be egy japán élelmiszeripari expón

A magyar kiállítók az ázsiai piacon népszerű és jól eladható termékekkel – liba- és kacsahús, likőrök, mézek, borkülönlegességek, fagyasztott élelmiszerek – vannak jelen.

Az idén 14 magyar kiállító mutatkozik be Japánban a március 5. és 8. között zajló, kizárólag szakmai látogatóknak szóló Foodex élelmiszeripari szakkiállításon, amelyen immár 12. alkalommal szervezett közösségi megjelenést az Agrármarketing Centrum (AMC).

Az AMC keddi közleményében Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője úgy fogalmaz: Magyarország 2017 óta – amikor Japán volt az OMÉK díszvendége – 2 milliárd eurót is meghaladó kereskedelmi forgalmat bonyolított Japánnal, ami tovább emelkedhet.

Közép-Európából Magyarország exportál a legtöbbet a kelet-ázsiai országba,

mára a Japánba exportáló magyar cégek száma közel félezer – tette hozzá.

A közleményben ismertetik, hogy a KSH adatai szerint Magyarország összes külkereskedelmi partnerét tekintve Japán a 30 legjelentősebb export célország között van 2010 óta. Az EU országain kívüli külkereskedelmi partnerek között pedig a termékforgalom alapján 190 milliárd forinttal Japán 2018-ban a 8. legjelentősebb partnere volt Magyarországnak.

A KSH adatai szerint

tavaly zöldségfélékből csaknem megduplázódott a magyar kivitel, legnagyobb mennyiségben fagyasztott csemegekukoricát és szárított borsót exportált az ország Japánba.

A gyümölcsexport is növekedést mutat: a 2018-ban kiszállított 85 ezer kilogrammnyi magyar gyümölcsből a legnagyobb arányt, 45 ezer kilogrammot a málna, 40 ezret pedig a cseresznye-meggy tette ki. Jelentős a napraforgómag olaj kivitel, 2018-ban 5,5 millió kilogramm volt, ami jelentősen felülmúlta az előző évit. Hústermékek között elsősorban kolbászt és hasonló húskészítményeket exportál az ország, az állateledelek és takarmányok között évről-évre nő a kutya- és macskaeledel kivitel – közölte az AMC.

Ezek is érdekelhetik