Közélet

2010.06.21. 16:50

Sínen van Lajosmizse

Július 4-étől öt vasúti szárnyvonalon visszaállítják a személyszállítást, köztük a Lajosmizse-Kecskemét szakaszon is.

Miklay Jenő

A szárnyvonalon, a többi 28-cal együtt, a Bajnai-kormány a múlt év végén függesztette fel a vasúti közlekedést. A szakminisztérium a vasút kihasználatlanságával érvelt, meg azzal, hogy ily módon is csökkentik a MÁV éves szinten mintegy 330 milliárd forintos állami támogatását. Állítólag azért utaztak kevesen a szárnyvonalakon, mert a vasúti és buszos menetrendek nem voltak kellően összehangolva.

Basky András lajosmizsei polgármester úgy véli: – A város népességéhez mérten nyilván kevesen használták a szárnyvonalat, de akik azon jártak, azok számára bizonyára komoly gondot okozott a forgalom leállítása. A kecskemét-máriavárosi megállóból ugyanis könnyen és gyorsan lehet eljutni a megyeszékhelyen bárhová.[caption id="" align="aligncenter" width="334"] Július 4-től újraindul a forgalom a Lajosmizse-Kecskemét szárnyvonalon
[/caption]

– Ezt ki is használták a diákok és a dolgozók is. Úgy gondolom, annak idején nem a megszüntetéssel, hanem inkább a vasútvonal fejlesztésével, gazdaságosabb működtetésével kellett volna törődni. Egy jó menetrendi beosztású és felgyorsított vasúti közlekedést sokan választanák a jövőben Mizse és Kecskemét között. A forgalmi rend megtervezéséhez szívesen ad segítséget az önkormányzat a vasúttársaságnak.

Lajosmizseiek mondták

[caption id="" align="aligncenter" width="334"] Versegi Péterné
[/caption]Versegi Péterné: – Amíg volt vonat, a fiam arra szállt, most bussszal megy a Dunántúlra időnként, de Kecskeméten másfél órát vár a neki való járatra. Ha ismét jár a kecskeméti vonat, és passzol a menetrend, nem kérdéses, hogy vasútat választja. Tudok vasúthoz közelebbi tanyákon lakókról, akiknek a vonat lenne a legkényelmesebb, nem kellene befáradniuk a városba a buszhoz. Talán a vonatozás még most is olcsóbb mint más közlekedési eszköz.  

[caption id="" align="aligncenter" width="334"] Stix Alexa
[/caption]Stix Alexa: – Nemigen utazok vonattal, de ettől függetlenül is az a véleményem, hogy Lajosmizse hátrányba került a szárnyvonal megszűntetésével. Kecskemétre rengetegen bejárnak, s meglehetősen nagy a városnak az a része, ahonnan egyszerűbb, könnyebb a vasútállomásra eljutni. Az én véleményem is az, hogy ha fejlesztik a vonalon a közlekedési feltételeket, akkor az eddiginél lényegesen jobban kihasználják majd a lajosmizseiek.

[caption id="" align="aligncenter" width="334"] Kucsera László
[/caption]Kucsera László: – Azt hiszem, azzal egyetérthetünk, hogy ami gazdaságtalanul működik, azt szüntessük meg. Ezért lettünk végállomás, legalábbis a vasútazás tekintetében. Szerintem, nem csak a személy de a teherforgalom is csekély volt a megyeszékhely viszonylatában. Természetesen helyeslem azt, hogy újra indítják a szárnyvonalat,  kínlódás lehetett az utazás fél évig azoknak, akiknek vonattal a legalkalmasabb Kecskemétre jutni.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!