Hírek

2005.04.15. 08:56

A Ferrari jelszava: végy egy jó gumit!

Kétfrontos hadviselésbe kezdett a héten a világbajnoki címeket birtokló Ferrari-istálló. A legutóbbi futamon, Bahreinben bemutatkozó és alaposan leszereplő F2005-ös autó egyik példányával Rubens Barrichello rója a köröket Fioranóban.

Hegyi Áron

A brazil pilóta a légellenállás csökkentését, illetve a leszorító erő növelését (ezáltal jobb tapadást) biztosító kiegészítőket próbálgat. Néhány kilométerrel arrébb, Mugellóban a hétszeres világbajnok, Michael Schumacher és a tesztpilóta, Luca Badoer száguldozik a mérnökök fürkész tekintetétől kísérve. A német dolga ugyanaz, mint Barrichellóé, csak éppen más tulajdonságú pályán, és – vélhetően – némileg más alkatrészekkel. Az olasz tesztpilótának egyetlen dolga volt a tavalyi autóban az esővel áztatott pályán: megtalálni az ideális gumit a Bridgestone kínálatából.

A japán gumiszállítót rendkívül sok bírálat érte az idei három futam során mutatott produkcióért, merthogy a címvédő Schumacher eleddig csupán tíz pontot tudott szerezni. A Bridgestone nem is keresett kibúvót, szakemberei férfiasan magukra vállalták a vereségek őket illető részét, miszerint a vörös autók a gumik terén (is) messze elmaradtak a háromból három futamot nyerő, és Michelin gumikat használó Renault-tól.

A tesztek második napján, immár száraz körülmények között Barrichello is nekifeszült a gumik próbálgatásának. „Rubinho” 510 kilométert tett meg az új autóval, különféle szettekkel felszerelve. Mugellóban a kollégák sem lopták a napot: Schumi és Badoer összesen ezer kilométerrel lett gazdagabb. Tegnap a két versenyző helyet cserélt, azaz a Scuderia mérnökei igyekeznek az összes szóba jöhető variációt kipróbálni. Egy hetük van a San Marinó-i Nagydíjig, és hazai pályán, Imolában végképp nem engedhetnek meg maguknak még egy kudarcot.

A helyes párválasztás az autóknál is lényeges

A gondok nagyságát jól jelzi Ross Brawn – a Ferrari első számú agytrösztje – kifakadása a tesztek első napját követően: „Csodagumik nincsenek. Ha a Ferrari gyors Bridgestone abroncsokat tesz föl, akkor gyakrabban kell cserélni őket. Ha tartós gumikat alkalmaz, akkor az autók lelassulnak. Ezért a Ferrarinak olyan gépeket kellene kiállítania, amelyek a lágyabb gumikat sem nyűvik el ilyen gyorsan. Az új F2005-ös és a Bridgestone gumik egyszerűen nem illenek össze. Ez egészen nyilvánvalóan látszott a legutóbbi, bahreini versenyen: a negyvenedik kör után Barichello hátsó gumijai úgy olvadtak szét, mint a jég a tűző napon. A futam végén ugyanez lett volna Michaelnél is, ha a hidraulika meghibásodása miatt nem esett volna ki már előbb a versenyből”.

Ezek is érdekelhetik