2019.10.27. 17:09
Tarolnak a világos sörök Magyarországon
A vezető gyártók 2018-ban 76 ezer hektoliterrel több sört adtak el Magyarországon, leginkább a felső kategóriás, prémium sörök értékesítése nőtt, összesen 24 százalékkal az előző évhez képest.
Forrás: Shutterstock
Fotó: astarot
A Magyar Sörgyártók Szövetsége elemzéséből kiderült az is, hogy 2018-ban az öt legnagyobb gyártó – a Borsodi, a Dreher, a Heineken, a Carlsberg és a Pécsi Sörfőzde 6,29 millió hektoliter sört értékesített Magyarországon, ez pedig azt jelenti, hogy 2018-ban 15 millió palackkal több sört ittak, mint egy évvel korábban – írja a V4NA.
Tavaly jelentősen nőtt a prémium sörök értékesítése mellett az ízesített és az alkoholmentes sörök piaca is.
Az előbbi forgalma 5 százalékkal 317 ezer hektoliterre nőtt, míg az utóbbi 116 ezer hektoliterre emelkedett. A sör magyarországi kiskereskedelmi értékesítése 2018-ban meghaladta a 150 milliárd forintot. Mennyiségben 4, értékben pedig 11 százalékkal nőtt tavaly a magyar sörértékesítés 2017-hez képest.
A legnépszerűbb sör továbbra is a világos (láger), ez felelt a boltokban eladott termékek 90 százalékáért.
A második helyen 7 százalékkal a különböző ízesített sörök álltak, míg a dobogó utolsó fokára 3 százalékkal a búzasörök és egyéb termékek kerültek. A forgalom 93 százaléka az alkoholos sörökre irányult, ez viszont egy százalékkal kevesebb, mint 2017-ben, ennek pedig az alkoholmentes sörök szegmensének erősödése a legfőbb oka.
Az egyik magyar gazdasági portál, a Világgazdaság szerint a magyarok évente átlagosan 63-64 liter sört fogyasztanak, jóval elmaradva az európai élmezőnytől, többek között Németországtól, Csehországtól és Lengyelországtól is.
Borítókép: illusztráció