Felpörög a grillszezon

2017. május 18. 22:27 Mediaworks-összeállítás

Grillezés | Fontos tényezővé vált a grillszezon a kiskereskedelemben, csak a grillkolbászok, -fűszerek és -sajtok éves forgalma meghaladja a 3,5 milliárdot.

Mik ezek?

X
A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Egyre meghatározóbb a magyarországi kiskereskedelemben a grillszezon – derült ki a Világgazdaság érdeklődésére a Nielsen által közölt adatokból. A piackutató cég arról tájékoztatta a lapot, hogy a grillkolbász iránti kereslet tavaly 19 százalékkal, 2,3 milliárd forintra nőtt, de jelentősen megugrott a grillfűszer és a grillsajt értékesítése is. Előbbinél 26 százalékos növekedéssel 518 millió forintosra duzzadt a piac, utóbbinál pedig 58 százalékos bővüléssel 739 millió forintra emelkedett a teljes bolti eladás.

A grillszezonnal összefüggésben kolbászból több mint ezer tonnát, fűszerből 695, sajtból pedig 290 tonnát értékesítettek országszerte az elmúlt évben.

A grillkolbászeladások 51 százaléka mögött a szupermarketeket és diszkontokat egyaránt magában foglaló, 401–2500 négyzetméteres egységek álltak tavaly a Nielsen adatai szerint, a grillfűszerek esetében viszont a nagyobb, 2500 négyzetméteresnél nagyobb üzletek az értékesítés legfontosabb helyszínei (44 százalék). A kolbászárak hullámoztak a grillszezon során, a fűszer viszont folyamatosan drágult, tavaly június–júliusban már 5490 forintba került átlagosan egy kilogramm grillfűszerkeverék. Az eladás jellemzően a késő tavaszi–nyári hónapokra, májustól augusztusra koncentrálódik, a teljes grillkolbászforgalom 78 százaléka esik a főszezonra, ugyanez az arány a grillfűszereknél 55 százalék.

A grillszezon kapcsán a Tesco hangsúlyozta: a hipermarketnél a csemegeosztály (csomagolt húsáruk) forgalma meghaladta az 500 millió forintot, s a grillezéshez kapcsolódó friss húsok értékesítési volumene is megközelítette ezt az értéket a február végén zárult 2016–2017-es üzleti évben. Az áruházlánc azt is kiemelte, hogy dinamikusan fejlődő áruosztály a grillsajtoké, a szezon május közepétől szeptember végéig tart, ekkor az év többi hónapjához képest duplázódik a termékkategória forgalma. A 2016–2017-es üzleti évben csaknem 100 millió forintos árbevételt realizált a grillsajtokat tekintve a Tesco, a 2017–2018-as üzleti évben pedig több mint másfélszeres növekedést vár.

Az Auchan kommunikációs menedzsere, Adorján Abigél elmondta: 19 magyarországi áruházukban a grillsajtok forgalma átlagosan 75 százalékkal nőtt tavaly. További fejlődéssel számolnak idén ebben a kategóriában, de a vásárlók nemcsak a szezonban keresik a szóban forgó termékeket, hanem októbertől márciusig is, hisz konyhában szintén könnyen elkészíthetők. Emellett az üzletlánc hétféle saját márkás grillkolbászt vezetett be április elején.

A saját húsüzemmel rendelkező Spar szerint a tavalyi kismértékű forgalmi csökkenés ellenére még mindig a pácolt húsok a legkedveltebbek, így a magyaros sertéskaraj, a fokhagymás sertéstarja, a pikáns sertésoldalas, de a csevapcsicsa és a sajtos grillkolbász is népszerű. A prémiumtermékek szerepe erősödött a piacon, főleg az érlelt és friss marhasteak eladása nőtt.

A kapcsolódó termékek szezonja júniusban kezdődik az Interspar és egyes kiemelt Spar üzletekben. Elsősorban faszenet, brikettet, grillbegyújtó olajat, valamint grillkiegészítőket – fogókat, nyársakat, alumínium grilltálcákat – keresnek a vásárlók.

A Lidl is több éve fordít kiemelt figyelmet a grillszezonra. Választékában a sertésből és a szárnyasokból készült konyhakész termékek is megtalálhatóak. Tapasztalataik szerint reneszánszát éli a bográcsozás; igen keresettek a zománcozott bográcsok, a gázzsámolyok és a bográcsállványok. Egyre jelentősebb forgalmat képviselnek a grillezéshez kapcsolódó élelmiszerek és kiegészítő termékek a CBA-nál is Fodor Attila szerint. A kommunikációs igazgató kiemelte: tavasz végétől egészen a hidegebb időjárás beköszöntéig jelentős az igény ezekre az árucikkekre.

A kerti bútorokat is nagyon veszik

A grillek eladásából származó bevételeit 30 százalékkal növelte tavaly a Praktiker Kft., amely idén további bővülésre számít – közölte Nagy Szilvia, a cég kategóriamenedzsere. Erősödik a gázgrillek, illetve a faszenes változatok iránti kereslet. A Praktiker választékában mintegy 30-féle grill és 60-70 kiegészítő található meg, a 40 ezer forintos grillezők a legkelendőbbek.

A kerti bútorok eladása is megugrott 25 százalékkal az elmúlt évben. Az idén újabb 15 százalékos növekedést szeretne elérni a társaság.

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Felpörög a grillszezon

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X
Ország, világ, gazdaság

Ezeregyszáz macska él együtt egy kaliforniai házban (videó)

A parlieri cicaházhoz/farmhoz hasonlót még nem nagyon láttunk.

Vegán hegymászó hódította meg kétszer is a Mount Everestet

A bolgár Atanasz Szkatov először 2014 tavaszán jutott fel a hegyre.

Brutális eredménnyel lett a legjövedelmezőbb film a Kincsem

A csodaló mindent és mindenkit lepipált.

Virág helyett tévedésből salátával kedveskedett barátnőjének

Virág helyett tévedésből salátával kedveskedett barátnőjének

Kicsit megzavarta a fiút a lila kelkáposzta.

Jön az aranyrangadó, ismét tarolnak a külföldi edzők!

Jön az aranyrangadó, ismét tarolnak a külföldi edzők!

A Honvéd és a Videoton is ugyanattól a csapattól kapott ki legutóbb • Jó-e az a szabály, hogy azonos pontszámnál a több győzelem dönt?

Szombati sportműsor: NB I-es aranymeccs, póló BL-döntő, F1

Döntő az FA-kupában, a spanyol Király-kupában és a Német Kupában.

Férfi vízi BL: kétgólos sikerrel döntőbe jutott a Szolnok

Lassan lendült bele a Szolnok, de végül 7–5-ös győzelemmel került a szombat délutáni fináléba.

Férfi vízilabda BL: Ezért dolgozunk három éve! – Vámos

Férfi vízilabda BL: Ezért dolgozunk három éve! – Vámos

Varga Dénes: A Dubrovnik nagyon erősen kezd, erre a döntőben oda kell figyelnünk.

Légiósok: a duplázó Futáccsal trükközni próbált a kapus, nem jött be

A magyar légiós szépen kihasznált egy védelmi hibát, majd nem ijedt meg a cseles kapustól.

Man. City: megvan Guardiola első nyári igazolása

Becslések szerint a manchesteriek 50 millió euró körüli összeget fizettek a 22 éves játékosért.

Megyei Piactér