Hirdetés

2022.09.21. 13:11

Marketingcsatornák, melyeket a te cégednek is megéri használni

Manapság amikor valamilyen termékkel, szolgáltatással kapcsolatban információra van szükségünk, sokszor az első dolgunk, hogy rákeresünk az interneten. Mindez azt is jelenti, ha cégünkkel nem vagyunk jelen az online térben, nincs sok esélyünk arra, hogy megtaláljanak minket a potenciális vevők. Az online marketingcsatornák kulcsfontosságúvá váltak, ám ahogy nincs két egyforma vállalat és iparág, nincs olyan stratégia sem, amely mindenkinél beválik. A megfelelő marketingeszközök kiválasztása függ a célközönségtől, az iparágtól, a büdzsénktől, ám kulcsfontosságú a folyamatos tesztelés, illetve az adatok elemzése is. Cikkünkből megtudhatod, melyek azok az online marketingeszközök, amelyek hozzájárulnak céged eredményességéhez.

Hogyan javítsd az online marketinged hatékonyságát?

Az online jelenlét manapság megkerülhetetlen a cégek számára. Naponta átlagban több mint 4 órát töltünk a mobilkészülékünk előtt, a szórakozástól a tanulásig, a munkától a pénzügyekig, a vásárlástól a közösségi jelenlétig szinte mindent azon intézünk már. Ugyancsak igaz ez az információszerzésre is. Ahelyett, hogy újságokban keresnénk a híreket vagy könyvtárban kutatnánk, inkább a neten böngészünk. Ez lett az elsődleges információforrás gyakorlatilag bármilyen témában. A keresőmotorok felváltották a lexikonokat, szótárakat, könyvtárakat, ott nézelődünk állásajánlatok, receptek, termékek, szolgáltatások után, ott olvassuk el mások véleményét, értékelését egy adott áruval kapcsolatban, hiszen így gyorsabb és kényelmesebb.

Google keresőoldal

A legnépszerűbbnek számító keresőoldalon, a Google-ben egyetlen másodperc alatt körülbelül 2,3 millió keresés történik világszerte. A Google keresőóriás fedi le a magyarországi online keresések 97%-át, ezért megkerülhetetlen, ha online is el szeretnénk érni a vásárlóinkat.

A keresőmotorban rejlő lehetőségek napról napra nőnek, ám nem szabad figyelmen kívül hagynunk, hogy a felhasználók zöme csak az első oldal találatait nézi meg és nem megy tovább. Ez pedig azt jelenti: minél hátrébb bukkan fel az online felületünk a találatok között, annál kisebb az esélyünk, hogy a potenciális vásárlóink megtaláljanak. Ez pedig nem túl kedvező hír egy olyan helyzetben, amikor is az online bonyolított forgalom több mint 70%-a keresőoldalakon keresztül zajlik.

Hogyan kerülhetünk a Google találati lista élére? Megfelelő célzási beállítások és keresési kulcsszavak esetén Google Ads fizetett hirdetésekkel gyorsan elérhetjük a célcsoportunkat, a hirdetéseink ugyanis kimondottan azok számára jelennek meg, akik éppen cégünk szolgáltatásait, termékeit keresik. A hirdetésekért a kattintások száma után kell fizetni, az ára egy összetett, licitalapú algoritmus alapján alakul ki. 

A másik megoldás a keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, SEO): a minőségi és keresőmotorokra optimalizált tartalom segítségével úgy érkeznek az érdeklődők az online felületünkre, webáruházunkba, hogy nem kell érte fizetnünk.

A keresőoptimalizálás nem egyik napról a másikra hoz eredményt, többhónapos folyamatos munkát igényel, ám ha megfelelő hangsúlyt fektetünk a SEO-ra, akkor komoly versenyelőnyre tehetünk szert. Ha sikerül bizonyos kulcsszavakkal a találati lista elejére kerülnünk az adott tartalommal, javul a weboldalunk organikus elérése.

A keresőoptimalizálás magában foglalja a technikai SEO-t (a honlap keresőrobotok általi elérhetősége, indexálhatósága és értelmezhetősége), az On-Page SEO-t (a weboldal tartalmának fejlesztése), és az Off-page SEO-t (linképítés, mely a weboldal hitelességét növeli). Mivel hazánkban a legnépszerűbb keresőoldal a Google, így a keresőoptimalizálásnak is elsősorban az általa támasztott minőségi irányvonalak betartására kell összpontosítania.

Tartalommarketing

A tartalommarketinget többen a blogolással, a közösségimédia-csatornákra írt posztokkal azonosítják be, ám ennél jóval többről van szó. Olyan marketingstratégiát takar, amely előre megtervezett tartalmak készítését (pl. cikkek, videók, podcastok, infógrafikák), megjelenítését, megosztását jelenti azzal a céllal, hogy bevonzza és megtartsa a látogatókat. Ha jól csináljuk, akkor jelentősen elősegíti a márkaismertséget, a cégünk hitelessé, megbízhatóvá válik a látogatók szemében, és ha eljön az ideje a vásárlásnak, akkor nagy eséllyel minket fognak választani.

A tartalommarketing egyik fő színtere kétségtelenül a vállalat oldalán található blog, ám a szöveges tartalmi elemek mellett a videó, a podcast is jelentősen növelheti a látogatottságunkat és a vállalkozásunk megbízhatóságát.

A videó előnye a vizuális erejében, rövidségében rejlik. A videó tartalmát érdemes a látogatóink érdeklődéséhez igazítani (pl. „csináld magad”, „unboxing”, vagyis termék-kicsomagoló videó, oktató videók).

A podcastok előnye, hogy a tartalmát a célszemély bármikor, bárhol meg tudja hallgatni, akár autóban ülve, vagy autóbuszra várva. A témák kiválasztásánál itt is érdemes a vevők érdeklődési köréhez igazítani, elmesélhetünk egy történetet a cégünkkel kapcsolatban, megválaszolhatjuk a leggyakrabban feltett kérdéseiket, illetve interjúkat készíthetünk szakértőkkel.

Közösségi média

A különböző közösségi csatornák kulcsfontosságúak a marketingstratégiában, hiszen a potenciális ügyfeleink ott is jelen vannak. A közösségimédia-használat azonban nem azt jelenti, hogy a Facebookra vagy az Instagramra naponta kiteszünk egy posztot, ennél jóval többről van szó. Fontos, hogy a posztunkkal, akár egy különleges fotóval, infografikával, rövid videóval kitűnjünk a versenyzajból, aktívak legyünk, azaz rendszeres - akár naponta - hasznos bejegyzést írjunk. Lényeges a minőségi tartalom, az interaktivitás, azaz a követőkkel való párbeszéd.

A legtöbb közösségi média platformon lehetőség van fizetett hirdetés elhelyezésére, hasonlóan a Google Ads-hez, amivel segíthetjük a posztjaink szélesebb körhöz való eljutását. A Facebook az egyik legjobb célzási lehetőséget kínálja számunkra: a potenciális ügyfeleket életkortól kezdve földrajzi elhelyezkedésen át érdeklődési körig behatárolhatjuk.

E-mail-marketing

Az e-mailek manapság is célba érnek, ráadásul költséghatékonyak. A marketingeszköz hasznos az ügyféllel való kapcsolat kialakításához, segítségével személyre szabott tartalmat, termékajánlatokat, kuponkódokat, egyedi kedvezményeket tudunk küldeni.

A címlista építéséhez szükséges egy olyan ajánlat kialakítása, ami kellően vonzó ahhoz, hogy a weboldalunkra látogató nálunk hagyja e-mail-címét. Ez lehet egy akciós kupon avagy ajándék ígérete, netán egy hasznos e-book ingyenes letöltésének lehetősége. Az e-mail-marketing végső célja ugyan az értékesítés, de ez nem azt jelenti, hogy ajánlatokkal kell bombázni a potenciális vásárlókat. Ez a marketingcsatorna a kapcsolatépítésről szól, olyan értékes tartalmak küldéséről, amelyek személyre szabottak, informatívak, növelik a márkánkkal szembeni bizalmat.

Influenszer marketing

Az influencer marketing tevékenység manapság megkerülhetetlenné vált, hiszen a márkánk népszerűsítését érdemben segítheti egy olyan személy, aki véleményével több tíz-, százezres követőtáborának döntéseit, vásárlási szokását képes befolyásolni.

Ez a marketingtevékenység akkor tud sikeres lenni, ha az influenszer nem erőltetetten, hirdetésszerűen ajánlja a termékünket, szolgáltatásunkat blogbejegyzésében, közösségi posztjában, videójában, avagy élő helyszíni bejelentkezése során, hanem úgy, hogy szinte nem is vesszük észre, hogy hirdetésről van szó. Ezért fontos, hogy a márkánk illeszkedjen az influenszer profiljába, érdekelje a követőtáborát. Egy gasztrobloggerrel aligha célszerű építőanyag termékeket reklámozni, mint ahogy egy szépségbloggert sem szerencsés háztartási eszközök promotálására felkérni.

Nem érdemes egyetlen online marketingcsatornára koncentrálnunk, fontos a több lábon állás, az egyes platformok folyamatos „tesztelése”, – amelynek a keresőoptimalizálás éppúgy része, mint a tartalommarketing vagy épp az e-mail-marketing – az adatok elemzése, hiszen csak ezáltal tudunk alkalmazkodni a felhasználók igényeinek folyamatos változásához.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában