Közélet

2016.10.25. 15:44

Megszavazták, leszerelik a STOP-táblát az arborétumnál

Kedden megszavazták, hogy december 1-jétől megváltozzon a forgalmi rend Kecskeméten, az arborétum sarkánál lévő kereszteződésnél. Így végre a nagyobb forgalmú útvonal lesz védve. A Halasi úti hobbiknál 50 km/h- s sebességkorlátozást vezetnek be.

H. I.

A közgyűlés városrendezési és városüzemeltetési bizottsága keddi ülésén egyhangúan elfogadta, hogy december 1-jétől a Nyíri út – III. Béla körút legyen fő irányként kiemelve. A Nyíri úton lévő STOP-táblát kiveszik, a máriahegyi úton viszont megmarad, és kiegészítő táblán feltüntetik az elsőbbséggel rendelkező út nyomvonalát.
A kereszteződés elég furcsa volt eddig, hiszen a  táblák nem a legforgalmasabb – kanyarodó – útvonalat, azaz a Nyíri út – III. Béla körút „ívet” védték (illetve védik még bő egy hónapig).  December 1-jétől viszont a Nyíri úton a városból kifelé haladóknak elsőbbsége lesz a jóval kisebb forgalmú máriahegyi útról érkezőkkel szemben.
Mint azt megírtuk, az egy hónapja tartott helyszíni szemlén az elkészült tervek alapján a DAKK és Kecskeméti Rendőrkapitányság is a forgalmi rend megváltoztatását támogatta. A bizottsági ülésen dr. Bohner Zsolt őrnagy, a kapitányság közlekedésrendészeti osztályának vezetője hangsúlyozta: a délutáni csúcsban igen megterhelő hazajutniuk a Hetényegyházán lakóknak, hiszen a Nyíri út ilyenkor teljesen bedugul, gyakran egészen a Március 15. utcáig áll a kocsisor (ez jó 700 méteren jelent araszolást). Az osztályvezető véleménye szerint a változtatással nagyobb lendületet kaphat a forgalom. Hozzátette, ez persze a máriahegyi úton közlekedőknek nem kedvező, de így érvényesül a többség érdeke. Bohner Zsolt felhívta ugyanakkor arra is a figyelmet, hogy a reggeli csúcsforgalomban pedig a hetényi úton lehetetlen haladni, a Vízmű utca végén lévő körforgalomtól egészen az S-kanyarig torlódnak a gépkocsik.

Király József bizottsági elnök elmondta, a probléma nagyon régi, két éve döntöttek arról, hogy a csomópontot megvizsgáltatják szakértővel. A tervezés folyamatban van, egy körforgalomra vonatkozó pályázat el is készült, így van rá némi esély, hogy két éven belül megépül az arborétumnál. Király József szerint viszont a dugók csak akkor szűnhetnek meg, ha átadják az északi elkerülő hiányzó, 5-ös főút és M5-ös autópálya között szakaszát. Mint ismert, ezt nettó 6 milliárd forintból a Duna Aszfalt építi majd meg.

50-nel lehet menni a Halasi úti hobbiknál

A Halasi úti kertek lakói kezdeményezték, hogy a településrészt az önkormányzat jelölje ki lakott területként. Indokuk egyrészt az volt,  hogy egyre többen költöznek ki a városrészbe. Másrészt az útról sűrűn ágaznak le a lakóutak, a buszmegállók egymástól nagy távolságra vannak, és nincs járda, ezért a gyalogosok az úttesten közlekednek, ami főleg azért veszélyes, mert közvilágítás sincs. A bizottság egyetértett a lakossági kéréssel, így december 1-jétől a Halasi út Virágoskert utca és a Világos utca közötti szakaszát lakott területként kijelölik, és a Világ utca előtt lévő ívben a lakott terület határa előtt 70 km/h-s sebességkorlátozást vezetnek be.

 

H. I. -->

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!