Közélet

2012.04.15. 20:57

Kátyúkkal tarkított út

A korábbi ígéretek szerint ez év március közepén indult volna a Kiskunfélegyházát Kiskunmajsával összekötő út rekonstrukciója.

Vajda Piroska

Tavaly nyáron arról számoltunk be, hogy a tervekkel ellentétben egyéves késéssel, idén tavasszal végre elkezdődhet a Kiskunfélegyházát Kiskunmajsával összekötő út felújítása. A rekonstrukció viszont tovább húzódik. Az úttest állapota pedig rohamosan romlik. A kátyúkkal tarkított aszfaltcsík már-már balesetveszélyes.

Az 5402-es számú közút rekonstrukciójáról még a Bajnai kormány döntött 2010. március 24-én. A kiemelt projekt megvalósításához 1,4 milliárd forint uniós pályázati forrás megítéléséről is határozat született. A Félegyházát Majsával összekötő út felújítása a kormányváltást követően az Új Magyarország Fejlesztési Terv regionális operatív programjában is szerepel a 39 kiemelt projekt között.

A nemzeti fejlesztési miniszter tavaly nyáron arról tájékoztatta Garai István országgyűlési képviselőt, hogy „a Magyar Közút Nonprofit Zrt. 2011. második felében folytatja le a kivitelezői közbeszerzést. Az eljárás időigénye miatt ezt követően legkorábban októberben kerülhet sor a kivitelező kiválasztására. A munkálatokat várhatóan 2012 márciusában kezdik el, és augusztus elejére fejezik be.”

Aztán a körülmények átírták az elképzeléseket. Egyelőre nem kezdődött el az útjavítás. Képviselői érdeklődésre a nemzeti fejlesztési miniszter néhány napja azt írta, hogy a közbeszerzési eljárás késedelmet szenved, mivel az egyedi vállalkozói szerződések megkötését célzó konzultáció eredménytelen maradt. Németh Lászlóné miniszter azt írja, hogy alighanem szükséges lesz a korábbi kormánydöntés módosítására is, és várhatóan júniusban fognak szerződni az ajánlattevő vállalkozóval.

A szakminiszter azt ígérte, hogy a a Magyar Közút addig is gondoskodik a balesetveszélyes burkolathibák megszüntetéséről.

A projektjavaslat szerint

A 28 kilométeres útszakasz felújítására vonatkozó beruházás keretében a meglévÕ burkolatszélességben kiegyenlítést követő egy- vagy kétrétegű burkolatmegerősítés, valamint helyenként a pályaszerkezet cseréje valósul meg. A tervekben buszöböl létesítése, forgalomcsillapító és gyalogosvédÕ sziget építése, valamint két híd felújítása is szerepel.

Vajda Piroska A projektjavaslat szerint A 28 kilométeres útszakasz felújítására vonatkozó beruházás keretében a meglévÕ burkolatszélességben kiegyenlítést követő egy- vagy kétrétegű burkolatmegerősítés, valamint helyenként a pályaszerkezet cseréje valósul meg. A tervekben buszöböl létesítése, forgalomcsillapító és gyalogosvédÕ sziget építése, valamint két híd felújítása is szerepel.

-->

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!