Közélet

2009.01.20. 06:07

Zsebből fizetett kárpótlás

Címkék#kalocsa

Csalódott volt kollégáiban Gábor Sándor. Az egykori postás a fogyasztóvédelmi hatóságtól várt egy értékes levelet. A borítékban feladott aranylánc azonban útközben elveszett. a Miskei férfit mégsem érte veszteség: a hatóság munkatársai saját zsebből térítették meg a kárát.

G. S.

Egy ajándék karlánc először öröm volt. Aztán ürmöt csepegtetett egy miskei család életébe.
Gábor Sándor kálváriája nyolc hónappal ezelőtt kezdődött: feleségét névnapjára egy arany karlánccal lepte meg. A lánc azonban pár nap múlva elszakadt. Garanciálisan megjavították, de aztán egy másik helyen megint elszakadt. Az üzlet a láncot nem cserélte ki, és a vételárát sem adta vissza, mert sérülést találtak rajta. A férfi ekkor a fogyasztóvédelmi hatóságtól kért segítséget. A panaszát azonban hatáskör hiányában elutasították. Az indoklás szerint a bolt szabályosan járt el, ebben az ügyben csak a bíróság tehet igazságot. Az ékszert levélben küldték vissza a panaszosnak, ami útközben elveszett.
Dr. Fodor Zoltán, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Dél-Alföldi Regionális Felügyelőség kecskeméti kirendeltségének vezetője szerint munkatársai a tőlük elvárható legkörültekintőbben jártak el.
– Az aranylánc visszaküldését két új kolléganőnk intézte. Felhívták a postát és megkérdezték, hogy az értékbiztosított levél feladását miként kell előkészíteni. Mindent úgy tettek, ahogyan azt a postáskisasszony mondta. Nem tudom bizonyítani, de elhiszem a munkatársaimnak, hogy a tájékoztatásból kimaradt: ezt külön kell kérni. Mert semmiből nem tartott volna ezt a megjegyzést is leírni. Bár vétlennek tartom magunkat a történtekben, a panaszostól ezúton is elnézést kérek. Kolléganőin saját zsebből kifizették részére a postától kapott kártérítés és a valós vételár közti különbözetet. A háromezer forintot rózsaszín utalványon napokkal ezelőtt már fel is adtuk. Remélem meg is érkezik. Egyébként eléggé érdekesnek tartom, hogy pont egy olyan küldemény tűnik el, amelyikben aranylánc van.
Gábor Sándor lapunk megkeresésére elmondta, hogy a postától is és a fogyasztóvédelemtől is megkapta az őt megillető pénzt. Felesége névnapját is megünnepelték: kapott egy másik aranyláncot. 

A posta vizsgálódott, aztán fizetett
– A láncot ajánlott levélben adták fel Miskére – lapozza a nyilvántartást Tóth Tímea, a kecskeméti posta vezetője. – Ilyen estekben csak az átvételt dokumentáljuk, illetve a kézbesítést tudjuk bizonyítani. A köztes időben viszont a küldeményt útját nem követjük nyomon. Sajnálom a történteket, de hogy a levél hol veszett el, azt lehetetlen megállapítani. Lefolytattuk a kártérítési eljárást, a címzettet kártérítésként a feladási díj tizenötszöröse illeti meg. Más lett volna a helyzet, ha a fogyasztóvédelmi hatóság értéknyilvántartott küldeményként kérte volna a levél kézbesítését. Ebben az esetben az egész folyamatot dokumentáljuk. Tételesen kezeljük, visszakereshető, hogy ki, mikor és kinek adta át. Ezt a szolgáltatásunkat azonban külön kell kérni, mert a levelek tartalmát nem vizsgáljuk. Az ilyen küldemények elvesztésekor a posta az értékbiztosítási díjat teljes egészében kifizeti.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!