Hírek

2009.04.08. 00:00

Rám szólt a főnökség a cégnél, hogy túl sokat telefonálok

Olvasónkat többször figyelmeztette vállalatának főnöksége, hogy túl sokat telefonál, ami a cégnek többletköltség. Az úr csodálkozik, hiszen ő csak a munkáját végzi.

Rados Virág

A munkáltatónak a munkavégzés helyén kötelessége biztosítani azokat a munkaeszközöket, amelyek az adott munkakör ellátásához szükségesek – mondták a Magyar György és Társai Ügyvédi Irodában. Ha ezek között van a telefon is, akkor a munkáltató nem kérheti számon használatának gyakoriságát.

Természetesen csak akkor, ha a dolgozó valóban munkavégzés céljából telefonál, és nem magánbeszélgetéseket bonyolít. Amit tehát a munkáltató megtehet: lekérheti a híváslistát, és ellenőrizheti, hogy a munkavállaló valóban olyan hívásokat bonyolított-e le, amelyek az adott munkakörhöz tartoznak.

Más kérdés, ha mindezek a feltételek a munkaszerződésbe vannak foglalva. Például az, hogy a munkavállaló havonta mekkora telefonszámlával terhelheti a cég büdzséjét, amelynél dolgozik. Ha ezt mind a két fél aláírta, akkor a dolgozónak valóban tartania kell magát ehhez az összeghez, illetve elérésekor nem telefonálhat többet, vagy túllépése esetén meg kell térítenie a plusz költséget.

Mindez azonban egy olyan munkahelyen, ahol a munkavégzés telefon nélkül majdhogynem elképzelhetetlen, a gyakorlatban bajosan kivitelezhető.

A túlzott telefonhasználat miatti piszkálódás inkább a hatalom játszmájáról szól, semmint valódi takarékossági szándékról – vélekedik az ügyvéd. Hiszen ha az utóbbi volna a cél, ellenőriznék, valóban munkakapcsolatokat hívott-e az illető dolgozó. Akkor valóban figyelmezetethetnék.

A fenti esetben azonban inkább a kiszolgáltatottság érzését akarják felkelteni, illetve fokozni, és a gazdasági válság ehhez jó ürügy.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!