Hírek

2008.12.22. 06:36

Olykor túl könnyen ítélkezünk

Nemrég mutatták be Goda Krisztina (Csak szex és más semmi, Szabadság, szerelem) rendező harmadik mozifilmjét, a Kaméleont. A kecskeméti bemutató előtt Csányi Sándorral beszélgettünk.

Bajáki Zsanett

[caption id="" align="alignleft" width="299"] Csányi Sándor: A Kaméleon arra készteti a nézőt, hogy mélyen magába nézzen.
[/caption]– Ez már a harmadik filmje Goda Krisztinának, amelyben szerepel. Miért esett megint önre a választása?
– A legfontosabb érv talán az, hogy nagyon jól tudunk együttműködni. Az ő elképzelései és az én megvalósítási világom könnyen egyeztethető. Ettől függetlenül persze előfordul, hogy eltérő utakat választanánk, de valahogy mindig sikerül kitűnő kompromisszumokat találnunk. Emellett ő egy nagyon nyitott rendező, sok esetben szabad teret ad nekünk színészeknek is. Szervezünk összeülős ötleteléseket, ahol végigmegyünk a forgatókönyvön és egy-egy mondatot vagy jelenetet a saját szájízünkre formálunk. Krisztina pedig elfogadja, ha változtatunk egy párbeszéden, hiszen megérti, hogy az adott helyzetben ez sokkal hitelesebbé teheti a mondandót. Általában a leghumorosabb részek is ilyenkor születnek.

– A forgatások nagy része az etyeki Korda Stúdióban zajlott. Mennyiben jelent újat világszínvonalú helyen dolgozni?
– Az, hogy egy ilyen stúdióban forgathattunk nagyon sokat jelent a film minősége szempontjából, és itt elsősorban nem a technikai felszerelésekre gondolok. Egy profi környezetben, ahol minden a színész kezére játszik, nincs semmi más dolgod, csak a szerepre kell koncentrálni. És ez lenne az igazi filmgyártás titka. Itt már csak a színész felelőssége, hogy mit tud megvalósítani a rá bízott feladattól. Márpedig egy 500 milliós költségvetésű filmnél ez a felelősség nem is olyan kicsi.

– A Kaméleonban milyen karaktert kellett megformálnia?
– Torsa Márk egy nárcisztikus, önjelölt színész, ostoba kis pali, akit – hibái ellenére – azért könnyen megkedvel a közönség. Jelleme egyrészt kritika a mai hazai „sztárkultusz” felé, ugyanakkor felhívja a figyelmet arra, hogy mindenkiben élnek rossz tulajdonságok. A mániákus hazudozó főszereplő (Nagy Ervin) pedig remek érzékkel pont ezt a hiúságot és önimádatot megragadva csinál teljesen hülyét szegény Márkból. Az mondja neki, amit a fiú hallani akar és így szerez meg tőle bizonyos dolgokat. Ez az alkotás – rendkívüli humora mellett – arra készteti a nézőt, hogy mélyen magába nézzen. Olykor túl könnyen ítélkezünk olyanok felett, akik elferdítenek dolgokat, nem vallanak be részleteket, vagy netán hazudnak, holott az emberek szinte naponta beleesnek ilyen vétségekbe. Felmerül ilyenkor a kérdés, hogy ki a nagyobb csaló: aki másokat ver át, vagy az, aki önmagának hazudik?

Névjegy:

Született: Kaposvár, 1975. december 19.

1997-ben negyedik felvételije volt sikeres a Színház- és Filmművészeti Főiskolára. A főiskola elvégzése után, 2001-ben, a Krétakör Színház tagja lett. 2002-ben a Radnóti Színházba szerződött, melynek jelenleg is tagja.

Filmjei: Kaméleon, S.O.S. szerelem, Szabadság, szerelem, Rokonok, Az igazi Mikulás, Csak szex és más semmi, A fény ösvényei, A porcelánbaba, Állítsátok meg Terézanyut!, Kontroll, Nexxt, Nincsen nekem vágyam semmi

1997-ben negyedik felvételije volt sikeres a Színház- és Filmművészeti Főiskolára. A főiskola elvégzése után, 2001-ben, a Krétakör Színház tagja lett. 2002-ben a Radnóti Színházba szerződött, melynek jelenleg is tagja.

Filmjei: Kaméleon, S.O.S. szerelem, Szabadság, szerelem, Rokonok, Az igazi Mikulás, Csak szex és más semmi, A fény ösvényei, A porcelánbaba, Állítsátok meg Terézanyut!, Kontroll, Nexxt, Nincsen nekem vágyam semmi Csányi Sándor: A Kaméleon arra készteti a nézőt, hogy mélyen magába nézzen. Csányi Sándor -->

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!