Hírek

2007.11.21. 05:03

Nem csak az ár a fontos

Nem tanácsos kizárólag az árat nézniük az autósoknak, amikor a kötelező biztosítási ajánlatok között válogatnak. A szervizek egy része ugyanis a nehézkes ügyintézés miatt nem minden biztosítást fogad el. Akár egy koccanás is elég lehet ahhoz, hogy év közben emelkedjen a díj.

Tóth Marcella

[caption id="" align="alignleft" width="250"] Az idei kínálatban van olyan biztosítás is, amelyet csak a balesetmentesen közlekedőknek éri meg választani
[/caption]Másfél hetük van még az autósoknak, hogy eldöntsék, másik biztosítónál kötnek-e kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást. Ha igen, akkor legkésőbb november 30-áig kell értesíteniük a jelenlegi biztosítójukat az érvényes szerződésük felbontásáról, mivel a december elsejei határidő szombatra esik. Az új szerződéseket ráérnek az év végéig megkötni.

A váltásról a legtöbben az ár alapján döntenek, pedig emellett más szempontokat is figyelembe kellene venniük az autótulajdonosoknak – hangsúlyozta tegnapi sajtótájékoztatóján Papp Lajos, a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének (FBAMSZ) elnöke. Elmondása szerint létezik olyan társaság, amelynek a kötelező biztosítását az ügyintézés minősége miatt a szervizek jelentős része nem fogadja el. Nehéz elvárni mindenkitől, hogy olyan társasággal kössön – akár kicsit drágábban is – szerződést, amellyel saját maga is elégedett lenne, ha vele szemben okoznának balesetet. A gyenge színvonalú ügyintézés a szerződőre is visszaüthet. Egyrészt a vitás esetekben indított pereskedésbe a károkozó is bevonható. Másrészt, ha az év elején nem rögzítik időben a biztosítást, az nem csupán károkozás esetén, de a díjfizetés elmaradása miatt egy egyszerű közúti ellenőrzés során is kellemetlen lehet.

[caption id="" align="alignleft" width="250"] A teljes méretért kattintson a kép alá!
[/caption]Érdemes arra is odafigyelni, hogy az idei kínálatban van olyan biztosítás is, amelyet csak a balesetmentesen közlekedőknek éri meg választani. Ennek lényege, hogy jóval kedvezőbb díjat kaphatnak a kármentes ügyfelek. Ellenben akár a duplájára is nőhet a díjuk, ha év közben kárt okoznak a gépkocsijukkal. Ugyanis ez esetben a biztosító visszaveszi a díjszámításnál előzetesen figyelembe vett kármentesítési kedvezményt. Ezért mindenképpen érdemes a szerződéseket figyelmesen elolvasni, hogy szerepel-e bennük ilyen kitétel. Kevesen tudják azt is, hogy a biztosító társaságokkal ellentétben az egyesületek a biztosítás díján felül kötelező tagdíjat is szednek. Igaz, ennek mértéke a biztosítás díjának csupán töredéke.

Fontos tudni, hogy az idei évtől már nem az autósoknak kell rohangálniuk a kártörténeti, más néven bónusz-málusz igazolások után. Ezt most már a váltásban érintett két biztosító társaság egymás között intézi el. Viszont ehhez meg kell adni a jelenlegi kötvényszámot, s aki ezt elmulasztja, az automatikusan a legrosszabb, M4-es besorolásba kerül az új biztosítójánál. Az eddigi adatokból úgy tűnik, hogy a tavalyinál akár harminc-negyven százalékkal is többen, akár 650-700 ezren válthatnak idén biztosítót. Az előző évek tapasztalatai alapján idén is arra számítanak az alkuszok, hogy 250-300 ezer gépjármű-tulajdonos az utolsó napokban gondolja meg magát.

Valóban kell-e a kampány?

Már régóta tart a vita arról, hogy tényleg az autósok érdekét szolgálja-e a kampányidőszak. Az év végi váltás hívei szerint a enélkül nehezebb lenne összevetni a különböző ajánlatokat, s emelkednének a díjak. A dömpingszerű váltás ellen szólók szerint viszont a biztosítók és a független közvetítők között kialakult verseny nem engedné, hogy elszaladjanak az árak. Ellenben nem egyszerre zúdulna a társaságok és az alkuszok nyakába, ami gördülékenyebbé tenné az adminisztrációt.

Az idei kínálatban van olyan biztosítás is, amelyet csak a balesetmentesen közlekedőknek éri meg választani A teljes méretért kattintson a kép alá! -->

Ezek is érdekelhetik