Hírek

2007.04.22. 04:15

Nem tartotta magát a megállapodáshoz az utazási iroda

Olvasónk borsos összeget fizetett egy utazási irodának a kiszemelt külföldi útért. A szálláshelyen az ígérettel szemben az ablak nem a tengerre, hanem egy csúnya tűzfalra nézett.

Rados Virág

A jó idő beköszöntével egyre többet gondolunk a szabadságra. Vele együtt arra, hol töltsük, s ha elutazunk, melyek az utazási irodákkal kapcsolatos jogaink. A fenti esetet elkerülendő érdemes megvizsgálnunk azt.

Fontos tudni, hogy amikor befizetünk egy utazási irodához, voltaképpen polgárjogi szerződést kötünk velük. Erre a Magyar György és Társai Ügyvédi Irodában hívták fel a figyelmet. A szerződés rögzíti mindkét fél jogait és kötelezettségeit. Jelen esetben a megállapodás egy bizonyos útra szól. Úticéllal, szállással, ellátásssal, programokkal. Költségeink, vagyis az út ára arányos a szolgáltatással.

Ha a szállás nem megfelelő, az ellátás rossz, a programok elmaradnak, aránytalanság áll be. Jelen esetben a szállás ellen van jogos kifogásunk. Hiszen mi nem arra szerződtünk, amit a pénzünkért cserébe kaptunk. A tengerpart helyett ablakunk egy tűzfalra bámul? Ezt hibás teljesítésnek nevezik. A befizetett összeg és a teljesítés értéke közt különbözet van, amit az utazási irodának meg kell térítenie. Kérhetjük tehát, hogy szállítsák le az utazás árát, illetve a helyszínen javítsák ki a hibákat.
Utóbbi megoldás gyakran lehetetlen. Nincs például tengerre néző szoba, mert azt már kiadták. Ilyenkor hazajövetelünket követően kérhetjük az utólagos árcsökkentést.

Fontos, hogy panaszainkról, a hibás teljesítéséről jegyzőkönyv szülessen. Ezt az iroda kitelepített vagy velünk utazó munkatársa veszi fel. Az idegenvezetőt is megkérhetjük, hogy segítsen. A jegyzőkönyvet írassuk alá útitársainkkal mint tanúkkal.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!