Hírek

2007.03.19. 06:06

Szekrényt vásároltam, tortúrát járok érte

Olvasónk tükör nélküli ajtós szekrényt vásárolt – helyette tükörajtósat szállítottak ki neki. A forgalmazó bútorüzlet a hölgyet a gyártóhoz irányította: nála intézkedjen.

BAMA

A vásárló a forgalmazóval áll jogviszonyban – vele kötött adásvételi szerződést. Ezt a Magyar György és Társai Ügyvédi Irodában mondták el. A történtekért a bútorüzlet a felelős. A hibás teljesítés kijavítását a törvény előírja. Ez azonban, vagyis a csere megszervezése, a nem kért bútor gyártóhoz való visszaszállítása nem a vásárló feladata. A forgalmazónak kell intézkednie. Különben a vásárlónak plusz költségei merülhetnek fel, amelyeknek nem őt kellene terhelniük. Ha tehát a hölgy megkapja a kívánt szekrényt, mindezt érdemes forintosítani. Felszólíthatja a forgalmazót, térítse meg a járulékos költségeket. Ha a másik fél ezt nem teszi, a vásárló a békéltető testülethez, illetve bírósághoz fordulhat.

A fenti esetben egyértelműen hibás teljesítés történt – mondja fogyasztóvédelmi szakértőnk. A forgalmazónak törekednie kell rá, hogy a cserét 15 napon belül elvégezze. Erről is törvény rendelkezik. Szakértőnk is hangsúlyozta: a kereskedő nem küldheti a gyártóhoz a fogyasztót, aki vele, a forgalmazóval van jogviszonyban. Ha az ügyben nincs előrelépés, a fogyasztó elállhat az adásvételi szerződéstől, vagy a területi békéltető testülethez fordulhat. Hasonló esetekben vetessünk fel jegyzőkönyvet – így az ügyvéd. Írjunk be a vásárlók könyvébe is. Ezek után a fogyasztóvédelemnél szintén panaszt tehetünk.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!