Hírek

2006.08.17. 06:00

A bolondját járatja velem az utazási iroda

Olvasónk egy utazási iroda partnercégét találta meg az interneten. Három nap múlva kiderült: nincs hely a szállodában, amelyet kínáltak. A helyette ajánlott szállások drágábbak voltak.

BAMA

A fentiekbe olvasónk még beletörődött volna. Hanem amikor e-mailban tájékoztatást kért a helyzetről, a partnercég közölte: ők azt nem küldhetnek. Ezt csak az utazási iroda teheti meg. Keresse őket. Az úr ezt meg is tette. Ott viszont azt mondták: ő a partnercéggel áll jogviszonyban, hiszen ott írta alá a feltételeket. Olvasónk most már attól tart, lehet, hogy ott sem lesz hely, ahol másodszorra ajánlottak szállást. Felháborítónak tartja azt is, hogy a többletköltségek az utast terhelik.

Az ügyvéd válasza: az utaztatási piacon őrületesen nagy a kínálat. Van miből választani. De „olcsó húsnak híg a leve”. Ez az utazási irodákra is érvényes – hangsúlyozták a Magyar György és Társai Ügyvédi Irodában. Sokan megörülnek az olcsó útnak, kiválasztják, és aztán csalódnak. Mert nem olyan szintű szolgáltatást kapnak, mint amilyenre számítottak. Ahhoz valószínűleg nagyobb összeget kell leszurkolni.

Azt, hogy az utasnak mihez van joga, és milyen szolgáltatások illetik meg őt, az utazási szerződés tartalmazza. Ennek alapján fizetjük be az előleget. De vannak úgynevezett általános szerződési feltételek is. Mielőtt bármit aláírunk, figyelmesen olvassunk el mindent. Ha nem teljesítik a feltételrendszert, számoljunk el az irodával. A szerződésben az is benne lehet, mennyi időn belül kérhetjük vissza pénzünket.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!