Hírek

2005.08.04. 00:00

Nem csak a DVTK borsodi

Kétéves megállapodást kötött a Magyar Labdarúgó Liga (MLL) a Borsodi Sörgyárral, így új névadó szponzora lett az élvonalbeli bajnokságnak.

Lázár Lajos

[caption id="" align="alignleft" width="320"] Kezet adtak a megállapodásra. Baja Sándor a Borsodi Sörgyár Rt. marketingigazgatója és Kisteleki István, a Magyar Labdarúgó Liga elnöke.
[/caption]Magyarország piacvezető sörgyára évi 240 millió forinttal támogja a jövőben az NB I-es bajnoki osztályt. Erről írt alá szerződést tegnap a cég marketingigazgatója, Baja Sándor, a liga elnöke, Kisteleki István, valamint az MLSZ főtitkára, Berzi Sándor.
A sörgyár korábban támogatta már a sportágat, de két évvel ezelőtt a liga váltott, új szponzort keresett. A szerződés felbontása miatt a Borsodi Sörgyár pert kezdeményezett az MLL ellen. Jogerős bírói ítélet született arról, hogy a szerződés megszüntetésében a liga a vétkes. Éppen ezért hatott most meglepetésként, hogy ismét egymásra találtak.
A mostani szerződés aláírását követő sajtótájékoztatón kiderült, hogy a liga élén történt személycsere jelentette azt, hogy a felek fátylat borítottak a múltra és újból közeledtek egymáshoz.
– A ligával történt szakítás ellenére a Borsodi Sör Rt. megmaradt az MLSZ legfontosabb támogatójának – mondta Kisteleki István, az MLL elnöke. – Szempont, hogy a liga szorosan működjön együtt a szövetséggel, és ezért vetődött fel a gondolat, hogy a bajnokság támogatója ismét a Borsodi legyen. Örömmel vették kezdeményezésünket, és a bajnoki rajtig sikerült szóban megállapodnunk. A szóbeli egyezséget a mostani aláírással szentesítettük. A szerződésben foglaltakból kiderül, hogy a tényleges cél a csapatok támogatása. Komoly kötelezettségeket tartalmaz, és annak betartása garancia lehet a jövőre. A megállapodásnak valójában az anyagi vonzata a leglényegesebb, de szervezésben is tanulhatunk a partnerünktől. Ez is döntő volt abban, hogy a több kiszemelt közül erre a cégre esett a választásunk. Az élvonal csapatai most pontosan tudják, hogy mire számíthatnak.
Az MLL vezetőinek tájékoztatása szerint az RTL Klub a televíziós közvetítések jogdíjaként évi 350 millió forintot utal át a ligának, ehhez jön most 240 millió. A két meghatározó szponzor támogatása lehetővé teszi, hogy a csapatok havonta 3 millió támogatást kapjanak a ligától. Ez az összeg fedezi az NBI csapatai többségének havi bérköltségét.
A szponzor képviselői elmondták a sajtótájékoztatón, bíznak abban, hogy érdemes támogatni a magyar futballt. A közelmúlt néhány eseménye példa erre. Csak néhány héttel a bajnoki rajt előtt derült ki, hogy a liga váltani készül, új szponzort keres, és a Borsodi Sör Rt. azonnal igent mondott a felkérésre.
A szerződésben foglaltak szerint nemcsak a klubokban változik az élet, hanem a pályákon is.
A megállapodásban szerepelnek új programok és játékok a nézők számára. Tervezik, hogy kétéves szünet után ismét meghirdetik
a hónap játékosa címet. 

Négy futballklub szakított eddigi támogatójával

A szerződés aláírása előtt némi gondot okozott a ligának, hogy négy élvonalbeli klub – Debrecen, Ferencváros, Sopron és Pécs – már korábbról külön támogatási megállapodásokkal rendelkezik sörgyárakkal. A Debrecen és a Ferencváros az elmúlt időszak főszponzorával áll kapcsolatban, míg a Sopron és a Pécs a város sörgyáraival kötött támogatási szerződést. Ezek a cégek riválisai az NBI főszponzorának.

A klubok beleegyeztek abba, hogy felbontsák a különszerződéseket. Az anyagi veszteség pótlására ígéretet tett az MLL.

A klubok beleegyeztek abba, hogy felbontsák a különszerződéseket. Az anyagi veszteség pótlására ígéretet tett az MLL. Kezet adtak a megállapodásra. Baja Sándor a Borsodi Sörgyár Rt. marketingigazgatója és Kisteleki István, a Magyar Labdarúgó Liga elnöke. -->

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!