Hírek

2005.08.24. 06:42

Lyukas kasztni, rázós fék

Tagadják is, meg nem is a BKV főnökei, hogy rázhatnak-e a legrégebbi trolibuszok. A kasztni lyukas, és két sofőrt is elvitt a mentő áramütés miatt. A trolik mégis tovább szállítják az utasokat.

Vajta Zoltán

[caption id="" align="alignleft" width="301"] Huszonöt éve viszik az utasokat a szovjet trolibuszok. A BKV szerint nem veszélyesek. Esőben mégis biztonságosabb kapaszkodás nélkül felszállni rá.
[/caption]Belső vizsgálatot rendelt el a BKV vezérigazgatója a trolibuszos áramütések miatt. De nem vonják ki a forgalomból azt a járműtípust, amely két sofőrt és több utast is megrázott. A BKV szerint teljesen biztonságosak ezek a trolik. Lapunk BKV-s dolgozóktól mégis úgy értesült, hogy két napja tíz trolit rendeltek vissza a garázsba. Fennállt ugyanis a veszélye, hogy esetleg megrázhatják az utasokat. A járműveket nem pótolták autóbusszal, így egyes vonalakon ritkábban jártak a kocsik. BKV illetékesei ezt cáfolták. Sőt, szerintük nincs is szó áramütésről, hiszen az utólagos vizsgálatnál nem tudtak kimutatni erre utaló jeleket. Igaz, a BKV házon belül nyomoz, nem kértek fel külső szakértőt.

Menyhért László, a BKV közlekedési vezérigazgató-helyettese állítja, a két megrázott járművezető csak valószínűleg beverte a könyökét. "Meg tudom mutatni bárkinek azt a pontot a könyökén, amelyet ha megütnek, elzsibbad a karja” – közölte egy sajtótájékoztatón Menyhért László. A Reggel BKV-s dolgozóktól úgy tudja, valóban van egy olyan pont a szóban forgó trolibuszokon, amelyhez a vezető hozzáérhet a könyökével. A kéziféknél lévő szigetelés nélküli relé az, amely rázhat. A sofőrök kénytelenek rendszeresen használni a kéziféket. A lábfékkel ugyanis nem lehet rendesen megállni a megállóban.

A trolik műszaki állapotáról a hozzá nem értőknek is lehetnek sejtéseik. Elég szemrevételezni a járművek rozsdarágta, lyukas kasztniját. A BKV szerint a „karosszérián lévő folytonossági hiány” ellenére a járművek forgalomképesek, van érvényes műszaki vizsgájuk. Egyelőre nem is tudnák mással pótolni őket. Jövőre azonban vásárolnak újakat, és akkor leselejtezik a legócskábbakat. Menyhért László közölte, komoly áramütés sosem volt ezeken a járműveken. Ha mégis rázna a troli, legbiztonságosabb, ha a kapaszkodó megfogása nélkül leugrunk róla.

A közlekedési vállalatnál dolgozóktól úgy értesültünk, a hetvenes években évente több tucat alkalommal rázta meg ez a járműtípus az utasokat. Most az augusztus eleji nagy esők idején három utas panaszkodott áramütésre. Két héten belül pedig két járművezetőt vittek kórházba a mentők, megfigyelésre bent tartották, majd hazaengedték őket. Nem szenvedtek komoly sérülést. Főnöki utasításra elzárkóztak a sajtó elől. A héten megcsapott vezető betegállományban van. Két napja a kórházban annyit mondott lapunknak, hogy már jobban érzi magát.

Beindul az éjszakai menetrend Budapesten

Biztosan nem kell áramütéstől tartaniuk az éjszakai mulatozásból hazafelé tartóknak. Az éjszakai járatokon ugyanis csak autóbuszok közlekednek. Jövő héttől vezeti be új éjszakai menetrendjét a BKV. Minden külső kerületbe is el lehet ezentúl jutni az éjjeli órákban buszjeggyel. A maratoni hosszúságú vonalak a főváros legtávolabbi pontjait is összekapcsolják. A belvárosban sűrűn járnak. Ahol át kell szállni, a buszok bevárják egymást és az utasokat. Az új éjszakai hálózat térképét 200 forintért lehet megvásárolni a jegypénztárakban.

trolibuszok. A kasztni lyukas, és két sofőrt is elvitt a mentő áramütés miatt. A trolik mégis tovább szállítják az utasokat. Vajta Zoltán Beindul az éjszakai menetrend Budapesten Biztosan nem kell áramütéstől tartaniuk az éjszakai mulatozásból hazafelé tartóknak.

Az éjszakai járatokon ugyanis csak autóbuszok közlekednek. Jövő héttől vezeti be új éjszakai menetrendjét a BKV. Minden külső kerületbe is el lehet ezentúl jutni az éjjeli órákban buszjeggyel. A maratoni hosszúságú vonalak a főváros legtávolabbi pontjait is összekapcsolják.

A belvárosban sűrűn járnak. Ahol át kell szállni, a buszok bevárják egymást és az utasokat. Az új éjszakai hálózat térképét 200 forintért lehet megvásárolni a jegypénztárakban. Huszonöt éve viszik az utasokat a szovjet trolibuszok. A BKV szerint nem veszélyesek. Esőben mégis biztonságosabb kapaszkodás nélkül felszállni rá. -->

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!