Hírek

2005.07.01. 00:00

Napijegyek is kaphatók

Drágulnak az augusztus 10-17. között látogatható Sziget jegyárai. A napi belépő 4000 forintról 5000-re, a heti pedig 24 ezerről 30 ezerre nő. Idén eddig már kétszer annyi hetijegy fogyott el, mint tavaly ilyenkor.

Simon Krisztián

[caption id="" align="alignleft" width="119"] Az idén kapósabbak a hetijegyek az augusztus 10-én kezdődő fesztiválra
[/caption]Hatalmas az érdeklődés a legnagyobb európai szabadtéri fesztivál iránt, emiatt első alkalommal már napijegyeket is lehet elővételben vásárolni. Az eddigi viszszajelzések szerint külföldön időarányosan kétszer annyi jegy fogyott az augusztus 10-e és 17-e közötti budapesti eseményre, mint tavaly – tudtuk meg Gerendai Károlytól, a Sziget Kft. ügyvezető igazgatójától. A külföldi piacon 2004-ben az elővételes hetijegyek mintegy 60 százalékát adták el. Az idén – mivel a hazai piacon elkelt a hetijegyek 50 százaléka – az összes eladható, mintegy 25000 hetijegy felét szállítják külföldre. Az érdeklődés alapján valószínűsíthetően több is elkelne. Becsléseik szerint tavaly 20–25 ezer  külföldi érkezett a Szigetre, többségük kifejezetten az esemény miatt jött Magyarországra. A felmérések szerint a Szigetre látogató külföldiek 84,2 százaléka a jövőben is szeretne visszatérni. A legutóbbi években kicsit kevesebben érkeztek Németországból. Ám az idén ismét többen jönnek, s közben jelentősen nőtt a francia- és olaszországi, a hollandiai, valamint a skandináviai érdeklődés.

Itthon már a hazai piacra szánt 12 500-as hetijegycsomagból az utolsó ezer is kint van a jegyárusító helyeken. Azok számára, akik nem szeretnének lemaradni a Sziget néhány programjáról, elindult a napijegyek előzetes árusítása is – jelezte Gerendai Károly. A Szigeten az idén több mint 100 nemzetközi sztár programját élvezhetik a látogatók, mellettük 500 hazai zenekar és Dj is fellép – jelezte Marinka Csaba, a Sziget pr-főnöke. Ezúttal is lesznek színházi, gyerek- és egyéb kulturális programok.

Rekordot dönt az esemény költségvetése. Marinka Csaba elmondta: a rendezvényre a szervezők 1,8 milliárd forintot költenek. Tavaly 1,45 milliárd volt a Sziget büdzséje, amely négy évvel ezelőtt még az egymilliárd forintot sem érte el. A költségvetés jelentős részét a szponzorok biztosítják. A Pannon GSM és a Dreher adja a magántámogatóktól érkező  bevétel 45 százalékát. A szponzorok 2005-ben 30 százalékkal fedezik a kiadásokat. Öt százalék vendéglátásból folyik majd be, az eddigi ígéretek szerint pedig 5 százaléknyi részt fedezhet az állami forrásból érkező pénz. A támogatói bevételek jelentős mértékben a jövőben sem növekednek, hiszen ez összefügg a látogatók számával, amely viszont véges. A büdzsét legnagyobb részben, 60 százalékban a jegybevételből kell előteremteni. Bár az időjárás miatt kockázatos a szabadtéri rendezvények szervezése, Marinka Csaba úgy véli: bizakodásra ad okot az erős programkínálat, és hogy sok jegyet elővételben már eladtak.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!