Hírek

2004.11.08. 07:38

Mi lesz veled, szegény Jaguar?

Mint a Ford és a (még) a birtokában lévő Jaguar-csapat sorsa bizonyítja, nem könynyű manapság megszabadulni egy Forma–1 istállótól. A vevőnek ugyanis nem csupán a vételi összeget kell leszurkolnia, hanem az istállót működtetnie, és elviselni a várható kudarcokat...

Méhes Károly

Jellemző példa Alain Prost esete: a négyszeres világbajnok 1997-ben vette át a patinás Ligier-t, és csinált belőle Prostot, de négy év múlva teljesen csődbe ment. Prost, akit pilótaként Professzornak neveztek, közröhej tárgya lett.

Nyilván a Jaguar F1 potenciális vevőinek is be kell kalkulálni a várható kudarcot. Nem véletlen, hogy a Ford nem csak az évi körülbelül 250 millió dollárt sajnálta a Forma–1-re, de nem esett jól nekik a negatív előjelű marketing- és reklámeredmény sem.

Az biztos, hogy aki a körülbelül 50 millió dollárért vesztegetett csapatot megveszi, papíron jól jár, hiszen amúgy egy teljesen új istállóval csupán a FIA-nak befizetendő kaució lenne 40 millió. Így viszont kap egy komplett, begyakorolt, tapasztalatokkal rendelkező csapatot, és egy lényegében kész 2005-ös autót (hiszen a Jaguarnál most, a vevőre várva is dolgoznak még). Igen ám, de utána ezt az egészet működtetni is kell, majd pedig elviselni a várható kezdeti kudarcokat, hiszen nem valószínű, hogy az új formáció rögtön Ferrari-ölő lesz...

Kérdés, hogy például a Red Bull-os Dietrich Mateschitz vagy a volt világbajnok Nigel Mansell megengedheti-e magának (és itt nem az anyagiakról van szó!), hogy beleugorjon egy ilyen kétes kalandba. A kíhívás és a veszély is óriási ugyanis. Nagyon nagyot lehet égni, de ha ennek az ellenkezője történne, az meg valósággal csoda lenne! A 2005-ös világbajnokságra való jelentkezés határideje november 15-e. Addig kell egy új tulajdonos, aki elküldi a faxot Párizsba.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!