Hírek

2004.10.29. 01:31

Hangzavar a közgyűlésben

Tegnap tartotta a főváros októberi közgyűlését. Negyvennél több napirendi pontot tárgyaltak. A legnagyobb vitát a BKV privatizációja váltotta ki. A legfontosabb téma pedig a rakpart kiszélesítése lett.

Zsidai Péter

[caption id="" align="alignleft" width="301"] A budai alsó rakparton a kétszer egy sávot reggel is és este is megtöltik az autók. Egyes szakértők szerint a kétszer két sáv sem javít a helyzeten.
[/caption]A közgyűlés csütörtök délelőtt elfogadta a BKV alapító okiratának módosítását. A Fidesz több képviselője szerint a módosításra azért van szükség, hogy előkészítsék vele a cég privatizációját. Máskülönben nem hivatkoztak volna az okiratban az eddigi egyedüli részvényes, a főváros helyett részvényesekre.
Vajda Pál főpolgármester-helyettes kijelentette, pillanatnyilag nincs napirenden a BKV privatizációja, mivel nem ez a megoldás a jövőjére. A módosítás egyedüli oka az volt, hogy az Európai Unióhoz való csatlakozásunkkal változott a gazdasági társaságokról szóló törvény, ez pedig érinti a BKV-t is.
Fontos kérdés Budapest életében a budai rakpart felújítása. Az építkezés  körül 2002 nyarán kezdődött a vita. A főváros a rakpart kétszer kétsávossá szélesítésével oldaná meg a bel-budai területek és a rakpart dugómentesítését. A környezetvédők szerint azonban ez nem megoldás a problémára, és a bővítés növelné a környezetszennyezést. 2002 nyarán több civil szervezet nyújtott be fellebbezést a Környezetvédelmi Felügyelőség határozata ellen, amellyel megadta a környezetvédelmi engedélyt a budai alsó rakparti út szélesítéséhez, majd 2003-ban a Fővárosi Bíróságtól kérték az engedély megsemmisítését.
A Felügyelőség környezeti hatástanulmánya ugyanis a civilek szerint nem indokolja kellőképpen az út kétszer két sávra történő kiszélesítésének szükségességét, és nem vizsgálta az egyéb lehetséges megoldásokat.
Vay Márton, a Védegylet környezetvédő civil szervezet képviselője a Reggelnek azt mondta: bár az új terveket nem látta a budai alsó rakpart tervezett bővítéséről, tudomása szerint az semmiben sem különbözik a korábbi, a megkérdezett építészek és környezetvédők által elvetett elképzelésektől.
Vay közölte: az alsó rakpart kétszer kétsávosra bővítése sem könnyítene a budai oldal túlterheltségén. A bővítés legfeljebb három évre jelentene átmeneti megoldást, utána csak a zaj- és levegőszennyezés maradna.

 

Zsibvásár hangulatát idézte a patinás ülésterem

Kezdődik a közgyűlés. Jelenlevők hatvannégy. Hiányzik három. Egyikük Demszky Gábor főpolgármester.

Kupper András (Fidesz) karmesterként vezényelte frakcióját egészen addig, amíg a Centrum Parkolási Kft. ügye következett. Csak a vita és a szavazás után kerül elő. A frakcióvezetőre pedig nagy szükség lett volna, hiszen nagybátyja a Centrum tulajdonosa. Több képviselőtársa is szerette volna megtudni, rokonának vagy másnak volt-e joga aláírni a szerződést annak idején a fővárossal. Atkári János főpolgármester-helyettes (SZDSZ) félretéve politikai hovatartozását, megkergeti Tirts Tamást (Fidesz) az ülésteremben. A végén jót nevetnek.

Nagy a hangzavar, a legnagyobb a délelőtt folyamán. Képviselők jönnek-mennek, kvaterkáznak. Nem zavarja őket, hogy éppen most lenne legnagyobb szükség a csendre. A közgyűlés arról szavaz, zárt ülést rendeljen-e el a Centrum-per ügyében. Atkári János név szerinti szavazást kér. El is kezdik, az elnöklő Szolnoki Andrea azonban nem hallja a képviselők válaszait, akik egyenként felelnek. Az igenekből nemek, a nemekből igenek lesznek.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!