Baja

2023.02.02. 11:58

Ha koszos a víz, a szolgáltatónak jelezzük a hibát!

Manapság általánossá vált, hogy mindenki előbb a közösségi oldalon osztja meg problémáját, ahelyett, hogy a feladatot ellátó szervekhez, szolgáltató cégekhez fordulna. Az erre beinduló kommentáradat legtöbbször nem segít megoldani a helyzetet. A Facebook idejében mintha kicsit elfelejtettük volna, hogyha koszos víz folyik a csapból, akkor a szolgáltatónál jelentsük, ne a Facebook olvasóinak fotózzuk le.

Márton Anna

Fotó: shutterstock.com / illusztráció

A napokban heves indulatokat váltott ki egy bajai bejegyzés egy kád koszos vízről a közösségi portálon, ennek próbáltunk utánajárni, hogy vajon mi lehetett az oka.

„A Baja Energetika Kft.-hez nem érkezett panasz az elmúlt időszakban (1-2 hónap) a víz minőségével kapcsolatosan” – érkezett a gyors, de rövid válasz Kajtár Zsolttól, a cég ügyvezetőjétől.

Derekas László Péter, a BAJAVÍZ KFT. ügyvezetője jelezte lapunknak, hogy a BAJAVÍZ Kft. 24 órában működő hibabejelentő vonalat tart fenn, ezen felül ügyfélszolgálatuk elérhetőségein is bejelenthetők a szolgáltatás minőségével kapcsolatos észrevételek.

– Alapelvünk, hogy minden bejelentést a helyszínen kivizsgálunk, amennyiben a bejelentő ebben közreműködő partner. 

A közösségi médiák felületét társaságunk nem figyeli, az itt közzétett észrevételekről nem értesül és nem is indít vizsgálatot. 

Ivóvíz minőségére vonatkozó bejelentés januárban egy alkalommal érkezett, kollégáink a bejelentővel felvették a kapcsolatot és a helyszíni kivizsgálás is nemsokára megtörténik – mondta Derekas László Péter.

Mint hozzátette, általánosságban elmondható, hogy a bajai hálózati víz minősége megfelel a jogszabályban előírt követelményeknek.

– Ezt rajtunk kívül a közegészségügyi hatóság is vizsgálja. Csőtörések és hibaelhárításuk során azonban elkerülhetetlen zavarosodás következik be. Ilyenkor türelmet kérünk, amíg kollégáink elvégzik a megfelelő légtelenítési és öblítési feladatokat. 

A panaszok legnagyobb része azonban a házi hálózat korszerűtlen anyaga miatti másodlagos szennyezésből adódik, ugyanis nagyon sok épületen belül találhatók még régi vascsövek. 

Ezekben az esetekben nem tehetünk semmit, csak a csőcsere vezet eredményre, ami azonban nem kis költség a tulajdonosok számára – emelte ki az ügyvezető.

Fontos tudni azt is, hogy a használati melegvíz-szolgáltatásban részesülő ingatlanokban (Újváros) nem a BAJAVÍZ Kft. szolgáltatja a meleg vizet. A közösségimédia-felületeken régebben gyakori fürdőkádas fotók esetében fontos ezt tudni, mivel ilyenkor nem az ivóvíz-szolgáltatót, hanem a melegvíz-szolgáltatót kell a panasszal keresni – fogalmazott Derekas László Péter.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában