Kecskemét

2021.10.14. 06:55

A buszközlekedés volt a központi témája a wojtylás előadásnak

A kecskeméti Wojtyla Barátság Központ népkonyhájára járó szegények szerdán újabb előadást hallhattak ebéd előtt, ezúttal a helyi buszközlekedésről.

Sebestyén Hajnalka

Forrás: Wojtyla Barátság Központ

A Kecskeméti Közlekedési Központ Kft. ügyvezetője, Hári Ernő az elmúlt időszak fejleményeiről számolt be a Wojtyla sorsközösségének, a találkozó részleteiről pedig a wojtylások adtak számot.

Hári Ernő, a helyi tömegközlekedésért felelős szakmai vezető hangsúlyozta, munkája során maximálisan pozitív hozzáállást tapasztal mind a városvezetés, mind a szolgáltatást végző Inter Tan-Ker Zrt. részéről. A korábbiakhoz képest jelentős változás, hogy nagymértékben csökkent az utaspanaszok száma, ugyanis elsősorban igényeket, észrevételeket fogalmaznak meg a bejelentők. A módosítási javaslatokat a Kecskeméti Közlekedési Központ Kft. a környéken lakó utasok bevonásával alaposan megvizsgálja, majd dönt a vonatkozó kérelemről – mutatott rá Hári Ernő.

Fotó: Wojtyla Barátság Központ

Konkrét eredményekről is beszámolt a szakember. Például a Széchenyivárosból reggel és délután csúcsidőben immáron öt percenként járnak buszok. Ahogy bővül a menetrend, úgy növekednek az igények. Ez is mutatja, kereslet van a helyi tömegközlekedésre, de a költségoldalt is nézni kell. Azokon a területeken érdemes fejleszteniük, ahol több utasra számíthatnak. Ezen felül most már utazástervező alkalmazás és mobiljegyvásárlási lehetőség is rendelkezésre áll.

Mint elmondta, már készülnek a hatástanulmányok az elektromos autóbuszok beszerzésére vonatkozóan. Alapvető probléma, hogy ezen járművek vételára rendkívül magas; pillanatnyilag 140-180 millió forint között mozog. Emellett az áramtermelés- és vételezés lehetőségét is meg kell teremteni, ami nagyon költséges. Ráadásul az energiaárak idén drasztikusan emelkedtek. Arra úgyszintén célszerű gondolni, hogy négy-öt év elteltével az e-autóbuszokban lévő akkumulátorokat muszáj kicserélni, ami jelenleg 48 millió forint blokkonként. Mindezek tudatában érdemes teljesen elektromos buszok vásárlásában gondolkodni – hangzott el.

Fotó: Wojtyla Barátság Központ

Arról is beszámolt Hári Ernő, hogy a jelenleg futó hibrid autóbuszokat 2023 és 2025 között újakra kívánják cserélni, mert a felújítás nem gazdaságos. Napjainkban 120 buszsofőrt alkalmaznak. E tekintetben várólista alakult ki, „tehát amikor a helyzet megkívánta, minőségi cserét hajtottunk végre”. A sorban állást nem a magasabb bérek idézik elő, hanem a helyi közlekedési cégnél tapasztalható higgadt légkör. Amióta pedig átvette a város a helyi tömegközlekedést, mintegy 100 millió forintos megtakarítást sikerült elérni az új cégnél. Az Inter Tan-Ker Kft. tulajdonosa 74 százalékban a MOL, ami egyet jelent a megfelelő tőkeerővel és a megbízhatósággal.

A beszámoló végén a Wojtyla 15 – Csoda és misszió című kötet egy példányát vehette át Hári Ernő Farkas P. Józseftől, a Wojtyla Ház alapító-igazgatójától.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában