Továbbra is tanszünet szerint közlekednek a buszok Kecskeméten

Több oka van, hogy a május 10-ei iskolanyitás után is a tanszünetes menetrend marad érvényben a kecskeméti autóbusz-közlekedésben – mondta el portálunknak Hári Ernő, a Kecskeméti Közlekedési Központ Kft. ügyvezetője.

Hraskó István

A buszforduló kiszélesítésével az üzemanyagkutaknál mindkét irányból lehetne tankolni

Fotó: Hraskó István

Mint ismert, hétfőtől az általános iskolák felső tagozatosai és a középiskolások számára is elindult a tantermi oktatás. A közösségi oldalon több szülő kifogásolta hozzászólásában, hogy Kecskeméten miért nem tértek vissza a helyi autóbuszok a normál, tanítási (iskolai elődási) napokon alkalmazott menetrendhez (jelenleg ugyanis továbbra is a tanszünetes menetrend van érvényben).

Mint utánanéztünk, a legforgalmasabb vonalakon ugyan van mennyiségbeli különbség a járatok száma között, ha a két menetrendet összehasonlítjuk, de ez a reggeli csúcsidőszakban nem számottevő. A 14-es iskolai előadási napokon összesen 61-szer indul el a Széchenyi térről, most 50-szer, de reggel 6:30 és 7:45 között például csak egyetlen busz most a mínusz (8/7). A 15-ösnél pedig egész napra vonatkoztatva egyetlen járat a különbség (34/33).

Kérdésünkre Hári Ernő, a Kecskeméti Közlekedési Központ Kft. (KeKo) ügyvezetője kifejtette, hogy több ok miatt nem változtattak most a menetrenden. Az egyik, hogy a végzős, 12. évfolyamosok miatt korábban is utasszám csökkenés volt jellemző ebben az időszakban, hiszen az érettségi vizsgákra készülnek, vagy éppen vizsgáznak, így jellemzően otthon vannak.

A COVID-19 járvánnyal összefüggésben bevezetett védelmi intézkedések miatt az ingyenes parkolás továbbra is érvényben van, ami nem ösztönzi az embereket az autók otthon hagyására, és a tömegközlekedés igénybevételére.

– Már április 19. után is azt tapasztaltuk, amikor az alsótagozatosok újra iskolába mehettek, hogy a szülők nemcsak reggel, hanem délután is inkább autóval mennek a gyerekeikért, ezzel is csökkentve a fertőzés lehetőségét. Saját tapasztalatunk szerint ez sajnos most sem változott hétfőtől a nagyobb gyermekek esetében sem. Itt szeretném felhívni a figyelmet, hogy az autóbuszokat folyamatosan és mindennap fertőtlenítjük annak érdekében, hogy a fertőzés kockázatát minimalizálni tudjuk – mondta Hári Ernő.

A jegy-és bérleteladások nagy visszaesése jelentős anyagi veszteségeket okoz a közszolgáltatóknak, így a KeKo-nak is.

Hári Ernőtől megtudtuk, természetesen folyamatosan figyelik a menetjegyek és bérletek vásárlásának alakulását, de az elmúlt héten és még hétfőn sem tapasztalták, hogy május 10-re készülve jelentősen megnőtt volna a bérletet vagy menetjegyet váltók száma.

– Mi is akkor lennénk a legboldogabbak, ha minél többen utaznának járatainkon, és emiatt folyamatosan tudnánk a járatok számát bővíteni, de sajnos azt kell hogy tapasztaljuk, hogy például Hetényegyháza vonatkozásában minden visszaállt a régi, járványmentes időkben megszokott kerékvágásba, a buszaink hétfőn reggel 29 és 35 perces késéseket szedtek össze a hosszú autósor miatt. Pedig ebben a városrészben már a sűrített vonatközlekedés és városrészi buszkörjárat is a lakosok rendelkezésére áll.

Természetesen az elkövetkező napokban is figyeljük a forgalmat járatainkon és ha szükséges, bővítő jellegű módosításokat fogunk bevezetni.

Én is bent voltam hétfő reggel hét és fél nyolc között a Széchenyi téren, de nem tapasztaltam egyik buszon sem zsúfoltságot. Ha mégis lesz, akkor ahol indokolt lehet, a szóló autóbuszokat csuklósra fogjuk cserélni – tette hozzá Hári Ernő, aki mint mondta, nagyon bízik benne, hogy az élet legalább szeptemberre visszatér a normál kerékvágásba, egyre több utast köszönthetnek majd a fedélzeten és ezért ők is alkalmazhatják a „rendes” tanítási napi menetrendet.

Borítóképünk illusztráció.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában