kábelfeszítés

2021.04.09. 10:23

Az egyik leglátványosabb munkafázis zajlik az M44 tiszaugi hídjánál

2018 nyara óta zajlik a kivitelezés az M44 gyorsforgalmi út Lakitelek és Tiszakürt közötti szakaszán. A beruházás különlegessége az 556 méter hosszú Tisza híd, melynek építése az ütemtervnek megfelelően halad. Jelenleg az egyik leglátványosabb munkafázis, a kábelek feszítése zajlik.

baon.hu

Mint az a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. oldalán olvasható, az elmúlt időszakban elkészültek az ártéri hidak és a mederhíd (307 m) alépítményei, melyek helyére az ártéri hidak felszerkezetéhez tartozó, előregyártott vasbeton hídgerendák kerültek; ezeknek a hossza összesen 5100 méter. Megtörtént továbbá a vasbeton pályalemezek megépítése is.

Mint olvasható, a mederhíd-szakasz építése is ütemesen zajlik. A 44-es számú főútról jól láthatóak az ekhós szekérre emlékeztető pilonok. Az elmúlt évben a mederhíd acélszerkezeti egységei a két partról egyre közeledtek egymáshoz, mígnem 2021. november hónapban összeért a hídszerkezet a Tisza folyó feletti szakaszon.

Az eddig megépült építményről néhány fontosabb adat:

  • több mint 5800 méter vasbeton cölöp készült 1 és 1,3 méteres átmérővel;
  • 2573 tonna szerkezeti acél épült be a mederhíd 307 méteres szakaszán;
  • több mint 15 000 m3 beton beépítése, melyből 1600 m3 a pilonszerkezet.
  • Fotó: nif.hu

    A műtárgy építése mellett az útépítési munkák is a terveknek megfelelően haladnak. A híd környezetében jelenleg az árvízvédelmi töltések korrekciója, valamint a későbbi megközelíthetőségüket biztosító fel- és levezető rámpák kialakítása zajlik – olvasható a közleményben.

    Az elmúlt hetekben a hídpályát tartó ferdekábelek építéséhez és feszítéséhez, azaz a legspeciálisabb és egyben a leglátványosabb munkarészéhez érkezett a Tisza-híd megvalósítása,

    mely az elmélet és gyakorlat összhangjának igazi próbatétele. A tiszaugi oldalon megkezdődött a legalsó nyergeket kitöltő feszítőkábelek befűzése, és tervező által megadott értékekre megfeszítése.

    Fotó: nif.hu

    A kábelfűzési és feszítési munkákkal párhuzamosan zajlik az ártéri hidak vasbeton szegélyeinek építése is.

    Mint írják, a hátralevő feladatok folyamatos munkavégzést, nagy technológiai fegyelmet és odafigyelést követelnek meg a kivitelező csapatoktól annak érdekében, hogy ez az országban egyedülálló hídszerkezet 2021 őszén átadható legyen az utazóközönség számára.

    A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg. A kivitelezést a Duna Aszfalt Kft. végzi nettó 51 308 917 861 Ft értékben.

    Korábban írtuk:

    https://www.baon.hu/kozelet/helyi-kozelet/gozerovel-epitik-az-uj-tisza-hidat-tiszaugon-3670951/

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

    Ezek is érdekelhetik

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

    Rovatunkból ajánljuk

    További hírek a témában